Studenti - nākotnes riepu radītāji




Lai arī mums jau ir zināmas daudzas interesantas jaunu degvielas veidu un nākotnes auto vadīšanas idejas, rodas iespaids, ka riepas, kas būtu paredzētas šādiem braukšanas līdzekļiem jaunradei īpaši neiedvesmo. Taču Korejas riepu ražotājs Hankook ir centies labot šo situāciju, organizējot konkursu «Hankook Tyre Design Challenge». Piedāvājam šī gada godalgu ieguvēju riepu konceptu pārskatu.

Izvēloties kādu no starptautiskām universitātēm, reizi divos gados tās studentiem tiek piedāvāts radīt nākotnē potenciāli realizējamu transportlīdzekļu riepu konceptus. Tos radot, ir jāņem vērā pavisam konkrēti nosacījumi, piemēram, ražošanā ir jāizmanto mazāk izejvielu, tām ir jābūt otrreiz pārstrādājamām, efektīvām braucot un ''jāatbilst noteiktiem mērķiem ražošanas jaudas jomā''.

Šī gada sacensības Hankook rīkoja sadarbībā ar Vācijas Pforcheimas Dizaina, inženierijas un biznesa universitāti. Viena semestra laikā Transporta dizaina fakultātes maģistratūras studenti varēja radīt savus riepu konceptus. Nesen notikušajā automašīnu šovā
Esenē tika nosaukti konkursa uzvarētāji.

1. vieta: ''Dakar", autors: Samirs Sadikovs (Samir Sadikov)

hankook-tyre-design-challenge-2014
Šis koncepts ir paredzēts izmantošanai enduro sacensībās ''Dakar'' stilā, kuru laikā automašīnām ir jāpārvietojas gan pa šoseju, gan arī bezceļa apstākļos. Monolīta gumijas protektora vietā riepu veido atsevišķi, savstarpēji savienoti sešstūru bloki, katrs no tiem, neatkarīgi no citiem, ir piepildīts ar gaisu.
Šādas uzbūves priekšrocības top acīmredzamas situācijās, kad viens no blokiem tiek caurdurts: to var nomainīt uz vietas, nemainot visu riepu. ''Dakar'' riepas koncepts ir ilustrēts zemāk redzamajā animācijā.



2. vieta: «Vent Tyre», autors: Andreass Hārtls (Andreas Hartl)

hankook-tyre-design-challenge-2014-1
Šis koncepts tiek pielietots protektorā, lai samazinātu akvaplanēšanas risku uz slapjiem ceļiem. Protektoru veido kā vienlaidu gumijas sekcijas labākai vilkmei, tā arī atsegtas ''ventilējamas'' daļas, kuras iekļauj atsevišķas gumijas lāpstiņas.  Pamatideja ir, riepām griežoties, ļaut šīm kantīm darboties pēc turbīnas principa, novadot ūdeni riepu kanālos un pēc tam izvadot to pa sāniem.
''Vent Tyre'' ir nodemonstrētas zemāk redzamajā video, jo ir grūti pilnīgi precīzi aprakstīt to darbības principu vārdos.



3. vieta: «Konzept Winter», autors: Lūsija Lī (Lucia Lee)

hankook-tyre-design-challenge-2014-2
Mazākā mērā nekā "Dakar'' konceptā, taču arī šī riepa/ritenis ir veidota no atsevišķām sekcijām, kuras standarta pielietojumā cieši piekļaujas viena otrai, savukārt, ja ir nepieciešama spēcīgāka vilkme, atbīdās. Šajā gadījumā vilkme ir nepieciešama, lai šķērsotu ar sniegu klātus ceļa posmus.
Hankook ir izvietojis arī pārējos deviņus konceptus sacensību mājaslapā, kurā var nokļūt, uzklikšķinot uz zemāk redzamās saites.  Tur ir apskatāmi riepu koncepti ar 3D lāzera attēlu projekciju automašīnas priekšā, koncepti, kas ļauj nomainīt atsevišķās protektora daļas pēc Lego klucīšu principa vai arī grafiski attēlot ceļa virsmu automašīnas salonā.

http://zukunft.hankookevent.de/

« atpakaļ




hankook
vredestein
nexen
maxxis