Desmit 18 collu izmēru 225/40 un 255/35vasaras riepu tests (04.2009)
Desmit 18 collu izmēru 225/40 un 255/35vasaras riepu tests (04.2009)
Pašlaik jau diezgan pliekani skan frāze, ka riepa ir vienīgais, kas auto notur uz ceļa. Labi, ka mašīnai ir četras riepas un katra no tām izpilda savu individuālo darbu. Ko varam sagaidīt no labākajām sporta mašīnām konstruētājām riepām?
Atbildi uz šo jautājumu deva desmit 18 collu riepas, kas domātas augsta ātruma premium segmentam. UHP(Ultra High Performance)riepu tests, kuru veica vācu žurnāls Sport Auto(No3 2009.g), parādīja konkurentu patieso spēku.
Jāatzīmē, ka tik augstas klases riepas spēj izgatavot tikai visprogresīvākās riepu ražošanas kompānijas. Izgatavošanas gaitā tās nepārtraukti modernizē produkciju, veicot tajā dažādus uzlabojumus. Tādējādi, pat gadījumā, ja šogad riepu ražotāji nelutina klientus ar absolūti jauniem modeļiem, tas nebūt nenozīmē, ka tirgū tiek laistas novecojušas riepu versijas. Patiesībā, šīs riepas tiek konstruktīvi un tehnoloģiski modernizētas.
Nolūkā, pēc iespējas vairāk un precīzāk atklāt katras riepas raksturu, testēšanai tika izvēlēta sportiskā kupeja BMW 135i.Klasiskā piedziņa un 306Zs zem šīs mazās mašīnas motora pārsega- ir tieši tas, kas nepieciešams, lai dažādās, pat visekstremālākajās situācijās pārbaudītu šo protektoru īpašības. Izmēģinājumiem tika pakļautas sekojošās riepas: Bridgestone Potenza RE050 A, Continental SportContact3, Dunlop Sport Maxx GT, Goodyear Eagle F1, Hankook Ventus S1 Evo, Kumho Ecsta KU19, Michelin Pilot Sport, Pirelli P Zero, Toyo Proxes T1-R un Vredestein Ultrac Sessanta.
Avots: www.sportauto-online.de
1. vieta
|
ContinentalSportContact3
|
.jpg)
|
Sport Auto verdikts:
+Lielisks testēšanas rezultāts uz slapja ceļa. Tieši šis rādītājs ļāva sasniegt uzvarētāja laurus.
-Protams, augsts ražīgums ir riepas protektora mīkstās struktūras rezultāts. Diemžēl, cieš stūrēšanas precizitāte. Veicot virāžas ar augstu braukšanas ātrumu pazūd kustības stabilitāte.
Sport Auto: Īpaši rekomendējama |
2. vieta
|
Pirelli P Zero
|

|
Sport Auto verdikts:
+Tikai vienu vērtējuma balli Pirelli riepa neaizsniedz līdz maksimālajai summai, demonstrējot augstu rezultātu uz sausa seguma. Precīzi, pārliecinoši un droši PZero tiek galā ar centrbēdzes spēkiem.
-Akvaplanēšanā un bremzēšanā uz slapja ceļa seguma šī riepa zaudē nopelnītās pozitīvās vērtējuma balles.
Sport Auto: Īpaši rekomendējama |
3. vieta
|
Hankook S1 Evo
|

|
Sport Auto verdikts:
+Korejiešu ražoto riepu Eiropā kļūst arvien vairāk. Attiecībā pret laika un pircēju atsauksmju pārbaudītajām Hankook- tas nav nekas neparasts. Riepa S1 Evo patiesi ir cienīga spēlēt augstākajā līgā- vismaz tajos rezultātos, ko tā uzrāda testos uz sausa ceļa seguma.
-Tikai veicot virāžas augstā braukšanas ātrumā riepai pietrūkst stabilitātes. Pretdarbība akvaplanēšanai ir vidusmēra līmenī.
Sport Auto: Īpaši rekomendējama |
4. vieta
|
Michelin Pilot Sport
|
.jpg)
|
Sport Auto verdikts:
Uz sausas trases Michelin, joprojām atbilst visām prasībām, kas uzstādītas visaugstākās raudzes produktiem. Pilot Sport brauc vienmērīgi un ļoti precīzi. Braucot līkumus augstā kustības ātrumā Michelin riepas uzvedas ļoti nestabili.
-Uz slapja asfalta pasaule izskatās nedaudz atšķirīga- pastāvīgi nepieciešams piestūrēt, lai noturētos uz ceļa.
Sport Auto: Īpaši rekomendējama |
5. vieta
|
Goodyear Eagle F1
|

|
Sport Auto verdikts:
+No visiem pa drusciņai- Goodyear nozīmē līdzsvarotas riepas paraugu, kas labi veic vairākumu, testu neparādot īpaši pamānāmas vājuma pazīmes.
-Diemžēl, tik pārliecinoši Eagle F1 rādītāji ir tikai līdz akvaplanēšanas testam. Šķiet, ka uz slapjā ceļa seguma kāda neredzama roka riepu ir nomainījusi ar daudz sliktāku eksemplāru.
Auto Sport: rekomendējama |
6. vieta
|
Dunlop Sport Maxx GT
|
.jpg)
|
Sport Auto verdikts:
+Otrais rezultāts ātruma apļos. Tas nozīmē, ka uz sausa asfalta riepa Sport Maxx GT ir ļoti tuvu ideālam.
-Gribētos vēl precīzāku atsaucību stūres reakcijām un auto vadītāja komandām. Galīgais rezultāts ir viduvējs nepārliecinošas uzvedības uz slapja asfalta kokteilis.
Auto Sport: rekomendējama |
7. vieta
|
Vredestein Ultrac Sessanta
|
.jpg)
|
Sport Auto verdikts:
+Ultrac Sessanta varētu uzskatīt par ļoti piemērotiem produktiem uzstādīšanai tikai uz priekšējās ass diskiem, jo šīm riepām piemīt laba saķere pat uz slapja asfalta.
-Diemžēl, pat uz sausa asfalta Ultrac Sessanta pārlieku jūtīgi reaģē uz pēkšņām slodzes maiņām.
Auto Sport: rekomendējama |
8. vieta
|
Potenza RE050 A Bridgestone RFT |
.jpg)
|
Sport Auto verdikts:
+Vienīgā Runflat konstrukcijas riepa, kas atzīmējas testā.Tā spēj lieliski konkurēt ar pretiniekiem spējās uz sausa asfalta.
-Uz slapjas šosejas, diemžēl, kaitina riepas spējie mēģinājumi aizbēgt no stūres uzdotā kursa, īpaši jau sarūgtina automobiļa aizmugurējas ass deja ap savu asi.
Auto Sport: rekomendējama |
9. vieta
|
Toyo Proxes T1-R
|

|
Sport Auto verdikts:
+Toyo Proxes var uzskatīt par produktu, kas labi tur sausu ceļu. No šīs riepas nevar gaidīt klaju izgāšanos.
-Nepietiekama vadīšanas precizitāte un pārlieka tiekšanās uz sānslīdi. Nepārliecinoša uzvedība uz slapja ceļa.
Auto Sport: rekomendējama ar iebildēm |
10. vieta
|
Kumho Ecsta KU19
|
 |
Sport Auto verdikts:
+Pārliecinoša uzvedība uz sausa ceļa.
-Slapjš asfalts Kumho riepai kļūst par īstiem slazdiem. Slikta saķere ar slapju ceļu atspoguļojas arī bremzēšanas rādītājos.
Auto Sport: rekomendējama ar iebildēm |