Korejas uzņēmums Hankook, kas paziņoja par vērā ņemamu pārdotā apjoma daudzuma pieaugumu 2012. gadā, drīzumā var apdzīt Goodyear un kļūt par otru lielāko tirgus spēlētāju Ķīnas tirgū, informē Yonhap aģentūra.
Šobrīd Hankook daļa Ķīnas tirgū ir 15%, kas nozīmē, ka korejiešu uzņēmums praktiski ir panācis Amerikas riepu ražotāju Goodyear, kas šobrīd atrodas otrajā vietā Ķīnas tirgū. Par līderi vietējā tirgū 2012. gadā kļuva Francijas uzņēmums Michelin, kura tirgus daļu veidoja 18%.
Šobrīd Hankook īpašumā, kas Ķīnas tirgū iesaistījās 1996. gadā, ir divas rūpnīcas Ķīnā, kuru kopējā jauda ir 30 miljoni riepu gadā. Uzņēmums būvē vēl vienu rūpnīcu Čuncinā (Ķīnas dienvidrietumi), kas pēc tās darba uzsākšanas 2015. gadā Ķīnā ražos 39 miljonus Hankook riepu gadā. Kā apgalvo uzņēmuma pārstāvji, trešā rūpnīcā kalpos ne tikai, lai nostiprinātu pozīcijas Ķīnas iekšējā tirgū. Pateicoties jaunajām ražošanās jaudām, Hankook plāno aktīvi apgūt valsts centrālās un rietumu provinces.
Nesen notikušajā sanāksmē, ar Ķīnas partneriem, Hankook pārstāvji paziņoja, ka pārdošanas apjoma palielināšanos Ķīnas tirgū papildus veicina lielo diametru riepu pieprasījuma paaugstināšanās. Pēc 2012. gada rezultātiem riepu, kuru diametrs pārsniedz 15 collas, pārdošanas īpatsvars uzņēmuma Ķīnas filiālē pieauga līdz 60%, bet UHP klases riepu daļa sasniedza 26%.
Šī iemesla dēļ Hankook 2013. gadā plāno turpināt tāpat orientēties primāri uz sekundāro tirgu un aktīvi virzīt valstī savas UHP klases riepas, piemēram, 2012.gada Ķīnas auto izstādē prezentētās riepas, Hankook Ventus S1 evo2.
2012. gadu Hankook noslēdza ar rekordaugstiem pārdošanas apjomiem – 4.97 miljardi eiro. Dongbu Securities prognozē, ka 2013. gadā Hankook kopējie ienākumi sasniegs 5.3 miljardus eiro, pārsvarā, pateicoties pārdošanas struktūru dažādošanai un augstajam pieprasījumam Ķīnas tirgū. Paša uzņēmuma prognozes ir pieticīgākas. 2013. gadā Hankook plāno palielināt pārdošanas apjomu līdz 5.2 miljardiem eiro, kas arī būtu jauns uzņēmuma rekords.