Kā mainīsies riepas pēc 20 gadiem?



Hankook Future

Riepu nozares eksperti pastāstīja, kā, viņuprāt, mainīsies automobiļu riepas tuvākajos divdesmit gados.

Ben Il U, Hankook OE segmenta viceprezidents: “Tas gan ir ļoti sarežģīts jautājums! Patiesībā neviens pat nezina, kas būs pēc desmit gadiem. Daži doma, ka 10-20 gadu laikā riepas, kādas mēs tās pazīstam šodien, nepastāvēs, jo vairs nebūs nepieciešamas. Mans viedoklis par šo jautājumu atšķiras. Riepas ir automašīnas lētākais elements un tajā pat laikā - viens no galvenajiem! Investīcijas, kas nepieciešamas, lai atteiktos no riepām [mūsdienu izpratnē] būtu ļoti lielas. Es domāju, kā pat pēc 30 gadiem un, iespējams, pat vēl vairāk, riepas joprojām pastāvēs.  Taču autoražotāji gaida revolūciju riepu īpašībās. Tāpēc iespējams, kā tiks ražotās bezgaisa riepas vai riepas, kas būs spējīgas “komunicēt” ar auto vadītāju. Šodien rites pretestības samazināšana ir liela problēma. Taču prognozēt, ar kādām problēmām sastapsies  riepu ražotāji pēc 20 gadiem, es šobrīd neņemos”.

 Hankook 3Hankook 4Hankook 5Hankook 6

Roberts Sindičins (Robert Sindicic), Nexen ģenerālais direktors: “Es strādāju riepu nozarē 25 gadus, un vēl nekad tā nebija tik komplicēta kā šobrīd, kā arī vēl nekad konkurence nebija tik augstā. Nākamajos 20 gados viss būs tā pat, kā tagad, taču Eiropa, neapšaubāmi, pārvarēs grūtības un tirgus atgūsies. Tehniskajā līmenī auto industrija kopumā virzas elektroauto un automašīnas ar alternatīvo enerģijas avotu virzienā. Riepas arī pielāgosies šīm tendencēm, kļūs augstākas – ar diametru 20-21 collas un profilu 195/65. Domāju, ka jauna izmēra riepas kļūs pat jaunu tendenci”.  

 Nexen 2 Nexen 3

Devids Odonels (David O’Donnell), Continental vecākais riepu izstrādes viceprezidents: “2033. gadā riepu industrijā būs trīs galvenās tendences. Pirmkārt, riepas kļūs par “pilnībā integrētu sistēmu”. Tas nozīmē, ka elektronika ļaus riepām darboties kā integrētam automašīnas sensoram, tieši tāpat kā kājas ir svarīgs ķermeņa sensors.  Riepas iemācīsies nodot informāciju par slodzēm, nodilumu, stāvokli, ceļa segumu, kas palīdzēs citām sistēmām, kas ir atbildīgas par bremzēšanu  un paātrinājumu.

Otrkārt, riepu īpašības būs augstākas, saķeres īpašības uzlabosies par 50%, savukārt riepas smagums kļūs par 50% mazāks. Pateicoties gudru materiālu izmantošanai, mēs varēsim vadīt riepu īpašības, lai apmierinātu visdažādākās prasības, visos pasaules tirgos.

Un beidzot, treškārt, riepas būs “zaļas”. Tās tiks ražotās no biomasas, un būs izmantojamas  pārstrādei”.

Nikola Guberts (Nicolas Goubert), Michelin autosporta nodaļas tehniskais direktors: “Pēc 20 gadiem, saķeres līmenis būs tik pat svarīgs kā šobrīd. Lielāks uzsvars tiks likts uz riepas dzīves ciklu jeb nodilumu. Tāpat lielā nozīmē būs riepas svaram, jo tās tieši ietekmē degvielas patēriņu”.  

« atpakaļ




hankook
vredestein
nexen
maxxis