Auto Bild: Lielais vasaras riepu tests izmērā 225/45R17 (2012)
Auto Bild eksperti veic jau par tradīciju kļuvušos lielos vasaras autoriepu testus, kuros atkal tiek pārbaudīti uzreiz piecdesmit riepu modeļi.
Ja neskaita nelielās riepu protektora zīmējuma atšķirības, tad visas viņas ir līdzīgas. Taču tieši riepas saskares punkts ar ceļu, kas nav lielāks par pasta atklātnīti, rada automašīnas mijiedarbību ar ceļu, un tieši no riepas ir atkarīgs, vai labi, vai slikti beigsies tā vai cita situācija uz ceļa. Bet kad runa ir par negaidītu bremzēšanu uz sausa un, it īpaši, slapja ceļa, tad šeit visu var izšķirt burtiski daži bremzēšanas ceļa centimetri. Tieši tāpēc šī testa disciplīna bija izvēlēta par svarīgāko, un tās riepas, kuras netika galā ar pirmo testu, nākamajos vairs nepiedalījās.
Šogad, tāpat kā pagājušajā gadā, Dirks Molers Sontāgs (Dierk Moller-Sonntag) un Henings Klips (Henning Klipp) lietai ķērās klāt ar vērienu un bremzēšanas disciplīnā notestēja uzreiz 50 riepas, kā rezultātā pilotiem bija nepieciešams veikt 1700 braucienus pa sausu un slapju ceļa segumu.
Iegūtos rezultātus Auto Bild eksperti atzina par satraucošiem, it īpaši, ja runājam par testiem uz slapja ceļa seguma. Salīdzinot ar labāko iegūto rezultātu, vienai trešdaļai riepu, lai pilnībā apstādinātu automašīnu, nepieciešamais bremzēšanas ceļa garums pārsniedz automašīnas tiesu, bet, otrai trešdaļai, bremzēšanas ceļš ir garāks vēl par 4.5 m. Pilnīgi nepieņemamu slīdēšanu nodemonstrēja Rapid P609 (plus 22 metri) un Rockctone Radial F105 (plus 27,7 metri). Labākās 15 riepas tika izvirzītas nākamajām testa disciplīnām.


Kas attiecās uz otro disciplīnu, tad tajā, paralēli labākā modeļa noteikšanai, Auto Bild eksperti mēģināja noskaidrot atbildi uz jautājumu, kas šogad īpaši aktuāls ir kļuvis Eiropā. No šī gada novembra Eiropas veikalu plauktos parādīsies riepas ar jaunām etiķetēm, kuru mērķis ir palīdzēt pircējam veikt daudz apzinātāku izvēli. Jauno marķējumu ieviešana maina arī pašas riepas, jo ražotāji cenšas tās optimizēt un pielāgot jaunajām prasībām, lai riepas iegūtu labākos rezultātus visos trijos uz etiķetes norādītajos parametros. Bet vai ir iespējams samazināt rites pretestību, vienlaikus nezaudējot saķeres īpašības uz slapja ceļa?
Degvielas ekonomijai tagad tiek pievērsta arvien lielāka uzmanība un patiesi, speciāli izstrādātās energoefektīvās riepas spēj samazināt degvielas patēriņu par 5% – 7%, taču izmantojot parastās ražošanas tehnoloģijas, tas nenovēršami novedīs pie saķeres pasliktināšanās uz slapja ceļa, kas nozīmē, ka „dzīšanās” pēc degvielas ekonomijas novedīs pie drošības līmeņa samazināšanās. Par to, kuram no testa dalībniekiem izdevās panāk vislabāko balansu, Jūs uzzināsiet no šī testa rezultātiem.
Labāko riepu godu šajā sezonā ieņēma uzreiz divi modeļi – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 un Nokian Z G2, kuras pēc Auto Bild ekspertu domām, ne tikai nodrošina labu drošību uz sausa un slapja ceļa seguma, bet arī garantē patīkamu automašīnas vadīšanu un atbilst visām ilgas kalpošanas, ekonomiskuma un cenas/kvalitātes attiecības prasībām.
Avots: AutoBild
1. Vieta
|
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 (91Y)
|
 |
+ Ļoti sabalansētas riepas bez manāmiem trūkumiem + Lieliska vadāmība un īss bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma + Zema rites pretestība
Verdikts: Teicamas
|
2. Vieta
|
Nokian Z G2 (94W)
|
.jpg) |
+ Universālas riepas ar īsu bremzēšanas ceļu gan uz sausa, gan slapja ceļa seguma + Ātra un precīza reakcija uz stūres pagriezieniem + Zems degvielas patēriņš
Verdikts: Teicamas
|
3. Vieta
|
Hankook Ventus S1 evo2 K117 (94Y)
|
 |
+ Laba saķere gan uz sausa, gan slapja ceļa seguma + Precīza reakcija uz stūres pagriezieniem + Laba noturība pret akvaplanēšanu + Efektīva bremzēšana
- Augsta nodiluma pakāpe Verdikts: Teicamas
|
4. Vieta
|
Dunlop Sport Maxx RT (94Y)
|
 |
+ Dinamiska un sportiska gaita uz sausa ceļa seguma + Laba vadāmība uz slapja ceļa seguma + Teicama stabilitāte pagriezienos + Īss bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma
- Augsta nodiluma pakāpe Verdikts: Īpaši ieteicamas
|
5. Vieta
|
Bridgestone Potenza S001 (91Y)
|
.jpg) |
+ Teicama saķere un īss bremzēšanas ceļš uz sausa ceļa seguma + Ļoti zema nodiluma pakāpe
- Nedaudz nepietiekama reakcija pagriezienos uz slapja ceļa seguma - Augsts degvielas patēriņš Verdikts: Īpaši ieteicamas
|
6. Vieta
|
Continental ContiSportContact 5 (94W)
|
 |
+ Teicama vadāmība un īss bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma + Zems degvielas patēriņš
- Augsts skaņas līmenis - Augsta cena Verdikts: Īpaši ieteicamas
|
7. Vieta
|
Pirelli Cinturato P7 (91W)
|
.jpg) |
+ Labi sabalansētas Premium klases riepas + Īss bremzēšanas ceļš uz sausa ceļa seguma + Ļoti komfortabla gaita + Zema nodiluma pakāpe
- Mazliet palielināta rites pretestība Verdikts: Īpaši ieteicamas
|
8. Vieta
|
Michelin Primacy 3 (94W)
|
 |
+ Harmoniskas gaitas īpašības uz sausa ceļa seguma + Zema nodiluma pakāpe + Zema rites pretestība
- Nedaudz nepietiekama reakcija pagriezienos uz slapja ceļa seguma Verdikts: Īpaši ieteicamas
|
9. Vieta
|
Barum Bravuris 2 (91W)
|
 |
+ Augsta noturība pret akvaplanēšanu + Zems degvielas patēriņš + Laba cenas/kvalitātes attiecība
- Nedaudz nepietiekama reakcija pagriezienos - Nekomfortabla gaita Verdikts: Īpaši ieteicamas
|
10. Vieta
|
Fulda SportControl (91Y)
|
 |
+ Stabili teicama saķere uz slapja ceļa seguma + Īss bremzēšanas ceļš uz sausa ceļa seguma + Zema nodiluma pakāpe + Zems degvielas patēriņš
- Tikai vidēji rādītāji vadāmības testos Verdikts: Īpaši ieteicamas
|
11. Vieta
|
Nexen N8000 (91W)
|
.jpg) |
+ Ļoti laba noturība pret akvaplanēšanu + Ļoti zems skaņas līmenis
- Ļoti augsta nodiluma pakāpe - Ārkārtīgi augsta rites pretestība Verdikts: ieteicamas
|
12. Vieta
|
Toyo Proxes T1 Sport (94Y)
|
 |
+ Dinamiska gaita uz sausa ceļa seguma
- Vāja saķere uz slapja ceļa seguma - Augsta rites pretestība
Verdikts: ieteicamas
|
13. Vieta
|
Uniroyal Rainsport 2 (91W)
|
 |
+ Ļoti laba noturība pret akvaplanēšanu + Laba vadāmība uz slapja ceļa seguma
- Nesabalansētas riepas īpašības - Nedaudz nepietiekama reakcija pagriezienos uz sausa ceļa seguma Verdikts: nosacīti ieteicamas
|
14. Vieta
|
BFGoodrich g-Force Profiler (91W)
|
.jpg) |
+ Ļoti augsta nodilumizturība
- Zema noturība pret akvaplanēšanu - Nedaudz nepietiekama reakcija pagriezienos uz slapja ceļa seguma - Nekomfortabla gaita Verdikts: nosacīti ieteicamas
|
15. Vieta
|
Kumho Ecsta LE Sport KU39 (94Y)
|
 |
+ Komfortabla gaita + Zems skaņas līmenis
- Novēlota reakcija uz stūres pagriezieniem - Garš bremzēšanas ceļš uz sausa un slapja ceļa seguma - Augsta nodiluma pakāpe - Augsts degvielas patēriņš Verdikts: nosacīti ieteicamas
|