Auto Express: 205/55R16 izmēra vasaras riepu tests (2013)



header 19Britu žurnāls Auto Express veica savu „Riepu lielo testu”, kurā blakus jau pazīstamiem riepu modeļiem piedalījās pat vēl tirdzniecībā neesošas riepas no Nokian, Vredestein un Nexen.

No 1. novembra Eiropas Savienībā tika ieviesta jauna marķēšanas sistēma, kuras uzdevums ir atvieglot jaunu riepu izvēles procesu. Riepas tiks aprīkotas ar etiķetēm, kas ir līdzīgas tām, kas jau tiek izmantotas ES ledusskapjiem un veļas mašīnām, un to uzdevums ir pircēju informēšana par riepas raksturlielumiem attiecībā uz saķeri uz mitra ceļa seguma, degvielas ekonomiju un trokšņu līmenis. Tomēr, riepu ražotāji nebeidz apgalvot, ka jaunā marķēšanas sistēma nesniedz pilnu priekšstatu par riepu īpašībām. To var sniegt tikai konsultācijas ar speciālistiem un neatkarīgu testu rezultāti – kādus, piemēram, veica britu žurnāls Auto Express.

Tas ir pirmais Eiropas tests, kas veikts pēc tam, kad ražotāji riepas ir nomarķējuši atbilstoši jaunajai sistēmai, tā kā tā ir pirmā iespēja salīdzināt, cik ražotāju riepu vērtējumi atbilst patiesībai. Tika izvēlētas Lielbritānijā vispopulārākā izmēra, 205/55R16, riepas, un kā raksta AE, tā kā marķēšanā tiek ņemts vērā riepu ekoloģiskums, astoņas no izvēlētajām riepām ir ar indeksu H (līdz 210 km/h), kas ir tipiski daudzām „zaļajām” riepām.

Briti raksta, ka bija satriekti par to, cik daudz jaunu riepu šogad tika laistas apgrozībā – neviens no ražotājiem, pašsaprotamu iemeslu dēļ, nevēlas, lai viņu riepām būtu zemi vērtējumi, tāpēc tie ir modernizējuši savas riepu līnijas saskaņā ar jaunajiem normatīviem. Patiesībā Nokian Line, Nexen N'blue HD un Vredestein Sportrac 5 vispār nebija tirdzniecībā testu veikšanas brīdī, bet Pirelli P7 Cinturato Blue, kas saņēmušas augstāko koeficentu "A/A", diemžēl vēl nebija tirdzniecībā vēlamajā izmērā.

Lai veiktu testus, AE atkal atgriezās Bridgestone testu poligonā, kas atrodas Aprīlijā, uz dienvidiem no Romas, kur žurnālisti paši veica visus pārbaudījumus, izņemot tos, kas prasa īpašas iemaņas.

Ir vērts pieminēt, ka riepas ražotāji piegādāja paši, taču redakcija paziņoja, ka nopirka divus nejauši izvēlētus komplektus, lai pārliecinātos, ka piegādātās riepas ir identiskas tām, kas pieejamas pārdošanā. Lai konstatētu vai tās ir identiskas, tika veikts bremzēšanas ceļa garuma tests uz mitra ceļa seguma.

1.    Goodyear EfficientGrip   
Goodyear EfficientGrip

Slēdziens: Labas, sabalansētas riepas ar ļoti augstiem rādītājiem uz mitra ceļa seguma. Plus pievilcīga cena.

 

 

 

2.    Vredestein Sportrac 5  
Vredestein Sportrac 5

Slēdziens: pārsteidzošs balanss starp braukšanas kvalitāti uz sausa un mitra ceļa seguma.

 3.     Nexen N'blue HD  
Nexen Nblue HD 

Slēdziens: Ļoti labi rezultāti uz mitra ceļa seguma. Lieliska debija.

 

4.   Dunlop SP Sport FastResponse
 
Dunlop SP Sport FastResponse

Slēdziens: Augsta drošība lietū, bet pārāk liels degvielas patēriņš un troksnis.

 

5.   Nokian Line 
 
Nokian Xline

Slēdziens: Daudzsološs Nokian jauno riepu starts, kas jo īpaši labi sevi pierādīja uz mitra ceļa seguma.

 

6.  Continental ContiEcoContact 5  
Continental ContiEcoContact 5

Slēdziens: Pārsteidzoši zemie rādītāji uz mitra ceļa seguma netiek kompensēti ar labu saķeri uz sausa asfalta un degvielas ekonomiju.

7.    Bridgestone Turanza T001  
Bridgestone Turanza T001

Slēdziens: Lieliska vadāmība uz sausa ceļa seguma, bet kopējais īpašību disbalanss bojā visu ainu.

8.   Michelin Energy Saver+  
 Michelin Energy Saver plus

Slēdziens: Ja vienīgais, ko Jums no riepām vajag, ir degvielas ekonomija – izvēlieties Michelin. Bet kaut ko nāksies ziedot.

« atpakaļ




hankook
vredestein
nexen
maxxis