Auto Zeitung apvidus auto vasaras riepu tests izmērā 235/50R18 (2013)

Kā testa automašīna tiek izmantota VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion ar 211 ZS motoru un pilnpiedziņu, kura 100 km/h spēj uzņemt 7,8 sekundēs.
Mūsu sarežģītos testus vajadzēja izturēt sešām dažādām apvidus mašīnu riepām izmērā 235/50 R 18.
Vācija nav tikai valsts, kur pērk Kombi. Arī braucamie ar augstu karosēriju ir modē, neraugoties uz Eiropas izvirzītajiem mērķiem degvielas ekonomijai, kas ietver CO2 samazināšanu un E10 degvielas izmantošanu. Tikai pirmajos sešos 2013. gada mēnešos vien satiksmē tika atļauts piedalīties 230 000 SUV un apvidus automašīnām. Tas atbilst nepilniem 16 procentiem autotirgus. Un, tā kā „kalnu kāpējiem” tiek izvirzītas īpašas prasības, nepieciešamas arī speciālas riepas. Sešas augstākās klases riepas mēs pakļāvām daļēji materiālu iznīcinošiem testiem uz VW Tiguan.


Ja detalizētāk aplūko tieši saskares virsmas, tūlīt var redzēt, ka riepas galvenokārt izstrādātas asfaltētiem ceļiem. Taču mēs domājam: ja kāds ir ceļā ar lielu attālumu līdz zemei un pilnpiedziņu, tad viņam nevajadzētu baidīties arī no neliela izbraukuma vienkāršā bezceļa apvidū.
TĀ MĒS TESTĒJAM
RITES PRETESTĪBA. To, cik viegli riepa ripo, nosaka testa stends laboratorijas apstākļos. Šeit tiek ņemts vērā slodzes indekss un ātruma indekss (piemēram, 97 V).
TROKSNIS. Lai veiktu precīzu mērījumu, automašīnai jāripo ar ātrumu 80 km/h un izslēgtu motoru garām mikrofoniem, kas aizsargāti no vēja. Asfalta virsmai jāatbilst ES riepu marķējuma vadlīnijām.
VADĀMĪBA. Šeit vērā tiek ņemts ne tikai apļa laiks, būtisks ir subjektīvais iespaids. Ātra riepa parasti ir arī drošāka, jo tā tikai pēc kāda laika sasniedz savu maksimālo saķeres robežu – bremzējot, vadot un līkumos.
BREMZĒŠANA. Uz sausa asfalta mēs bremzējam desmit reizes no ātruma 100 km/h līdz mirklim, kad mašīna apstājas pilnīgi. Ja ceļa virsma ir slapja, mēs bremzējam atbilstoši ES riepu marķējuma prasībām. Mūsu testā visu testa dalībnieču sniegums atbilda ražotāja norādītajiem datiem, bet Dunlop bija pat labāka nekā bija norādīts uz marķējuma. Uz grantēta ceļa mēs bremzējam no 50 km/h līdz 0 km/h.
Avots: Autozietung
1. GOODYEAR EAGLE F1 ASYM. 2 SUV |
1. VIETA |
 |
APVIDUS Uz šķembām klāta ceļa seguma Goodyear pārspēj visus, slapjā zālē tai ir vislabākā saķere. Ļoti augsta braukšanas drošības pakāpe (92 punkti)
SLAPJOS LAIKA APSTĀKĻOS Ar Asymmetric 2 riepām Tiguan ir ļoti līdzsvarota. Tai ir ātra vadāmība, spēcīga bremzēšana (134 punkti )
SAUSOS LAIKA APSTĀKĻOS Goodyear bremzēšana un komforts ir labi, augsts saķeres līmenis vadot, pieņemama rites pretestība (124 punkti)
Vienalga uz kāda seguma - Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV vienmēr ir pirmā (350 punkti)
|
|
2. CONTINENTAL SPORTCONTACT 5 SUV |
2. VIETA |
 |
APVIDUS Spēcīgs Conti priekšnesums pa šķembām un dubļos, paredzama vadāmība, tā precīzi realizē vadības komandas (88 punkti)
SLAPJOS LAIKA APSTĀKĻOS Izcila bremzēšana ar SportContact 5 SUV, stabila vadāmība straujos līkumos gan priekšējai, gan aizmugurējai asij (125 punkti )
SAUSOS LAIKA APSTĀKĻOS Visīsākais bremzēšanas ceļš, vismazākā rites pretestība un laba braukšanas drošība sausos laika apstākļos runā Conti par labu (129 punkti)
SportContact 5 SUV ir ļoti laba vissezonas riepa ar minimālu rites pretestību un visīsāko bremzēšanas ceļu (342 punkti)
|
|
3. VREDESTEIN ULTRAC CENTO |
3. VIETA |
 |
APVIDUS Īss bremzēšanas ceļš ar Ultrac Cento, bet viduvēja vilktspēja un ne pārāk laba vadāmība līkumos (75 punkti)
SLAPJOS LAIKA APSTĀKĻOS Akvaplanēšanā Vredestein ir vientuļa izcilniece. Tā ir ātra un ar drošu vadāmību, bet bremzēšanā viduvēja (125 punkti )
SAUSOS LAIKA APSTĀKĻOS Braucot ar maksimālo slodzi, Ultrac Cento ir tikai minimāla saķeres rezerve priekšējai asij. Tai nepieciešams liels pagrieziena leņķis (109 punkti)
Punktus vietai uz godalgoto pjedestāla Ultrac Cento iegūst akvaplanēšanas testā. Arī braukšanas drošība slapjos laika apstākļos ir laba (317 punkti)
|
|
4 DUNLOP SP QUATTROMAXX |
4. VIETA |
 |
APVIDUS Pie noslodzes izmaiņām un spēcīgi bremzējot VW pakaļējā ass nedaudz noslīd, dubļos - jūtami (82 punkti)
SLAPJOS LAIKA APSTĀKĻOS Maksimālas noslodzes gadījumos Dunlop svārstās starp centrtieci un centrbēdzi. Neraugoties uz to, šīm riepām ir iepriecinoši īss bremzēšanas ceļš (115 punkti )
SAUSOS LAIKA APSTĀKĻOS SP QUATTROMAXX ir ļoti laba vissezonas riepa ar minimālu rites pretestību un visīsāko bremzēšanas ceļu (114 punkti)
Kopumā SP Quattromaxx piedāvā viduvēju sniegumu, taču tā ir spēcīga bremzēšanā uz slapja ceļa seguma un klusa (311 punkti)
|
|
5. PIRELLI SCORPION VERDE |
5. VIETA |
 |
APVIDUS Vadāmībā ātrā Pirelli iegūst punktus ar savu veiklību, taču tai tiek atņemti punkti par sniegumu braukšanas drošības jomā (80 punkti)
SLAPJOS LAIKA APSTĀKĻOS Scorpion Verde nodrošina precizitāti pagriezienos un stabilitāti uz ceļa, taču saķeres un vadāmības rezerve līkumos tai ir maza (114 punkti )
SAUSOS LAIKA APSTĀKĻOS Trokšņu un rites pretestības rādītāji Pirelli varētu būt labāki, taču bremzēšana un braukšanas drošība ir atbilstošā līmenī (114 punkti)
Scorpion Verde sniegums kopumā ir labs. Lai iegūtu vairāk punktu, to nepieciešams vēl tikai nedaudz pieslīpēt (308 punkti)
|
|
6. TOYO PROXES T1 SPORT SUV |
6. VIETA |
 |
APVIDUS Toyo labi bremzē un vadāmības testā ripo ļoti droši, taču tai ir slikta saķere ar dubļainu virsmu (80 punkti)
SLAPJOS LAIKA APSTĀKĻOS Spēcīga saķere priekšējai asij. Neraugoties uz to, ka tas nedaudz ietekmē pakaļējās ass kustības, Proxes T1 braucot ir droša un paredzama (103 punkti )
SAUSOS LAIKA APSTĀKĻOS Visātrākā sacīkšu aplī un ļoti droša, taču nepārliecinošs ir ārējo trokšņu līmenis un rites pretestība (108 punkti)
Sliktā rites pretestība un garais bremzēšanas ceļš slapjos laika apstākļos Toyo T1 Sport SUV nerunā par labu (293 punkti)
|
|