Auto Zeitung riepu tests izmērā 225/45R17 (03.2011)



Auto Zeitung riepu tests izmērā 225/45R17 (03.2011)     Labām vasaras riepām uz sausa ceļa ir tikpat laba saķere kā uz slapja. Testē četrpadsmit izmēra 225/45 R 17 protektorus priekš VW Golf & Co.
     Katru gadu atkal tas pats jautājums: Kad man jāmaina riepas uz vasaras? Jau tagad? Lieldienās? Nav vienas atbildes. Lietošana, reģions, riepas un braukšanas stils ir pārāk atšķirīgi. Bet, kurš pārejai uz vasaras riepām vēlas savām vajadzībām vislabāko protektoru, tam katrā gadījumā vajadzētu informēties jau tagad. Jo piedāvājums ejošākajās dimensijās, tādās kā 17 collu testa izmērs, ir tikpat kā nebeidzams. Ir pārstāvēts viss, sākot no nepazīstamas lētās preces līdz pat zināmām augstas klases riepām. Mēs esam izvēlējuši 14 interesantus, sportiskus nozīmīgu riepu marku protektorus un testējuši tos līdz pat pēdējai protektora gropei.
     Testējamo sarakstā ir arī sešas debitantes: jaunās Firestone, Fulda, Goodyear, Nexen, Sava un Vredestein riepas pirmo reizi tiek pakļautas mūsu riepu testa smagajām pārbaudēm. Reti labās riepas uzrādījušas tik savstarpēji līdzīgus rezultātus.
     Tapāt kā pagājušajā gadā arī šoreiz kā  vasaras riepu testa uzvarētājs izvirzījās Pirelli. P Zero uz slapja ceļa paspīd ar neticami labu saķeri. Vien ar savu izcilo slapjās bremzēšanas rezultātu (49,4 m) tās sev nodrošina 26 punktu pārsvaru pār Vredestein (61,1 m). Pilnīgi pamatots atstatums, ja ņem vērā, ka šis rezultāts kritiskā situācijā atbilst aptuveni 40 km/h atlikuma ātrumam.

 Auto Zeitung riepu tests izmērā 225/45R17 (03.2011) Auto Zeitung riepu tests izmērā 225/45R17 (03.2011) Auto Zeitung riepu tests izmērā 225/45R17 (03.2011) 


     Bet arī uz sausas trases Pirelli bez šaubām ir labāko riepu skaitā. Tomēr šeit labāko rādītāju bremzēšanas testā sev nodrošināja kopumā otrā vietā esošais, pārstrādātais Goodyear: "Eagle F1 Asymmetric 2" priekš avārijas bremzēšanas pie 100 km/h nepieciešami 33,6 metri. Vissliktākais sacensību dalībnieks (Nexen; 37,1 m) apstājas gan tikai 3,5 metrus vēlāk, bet tas tomēr atbilst apmēram 30 km/h atlikuma ātrumam.
     Tā kā jau esam pie ciparu spēlēm, riepa ar zemu rites pretestību absorbē mazāk enerģijas, tātad darbojas efektīvāk un līdz ar to palīdz pazemināt degvielas patēriņu. Tomēr šo efektu nevajadzētu vērtēt pārlieku augstu. Par desmit procentiem zemāka rites pretestība nebūt nenozīmē, ka arī patēriņš samazinās par desmit procentiem. Tādējādi pati efektīvākā riepa (Goodyear) pretstatā protektoram ar augstāko enerģijas zudumu (Nexen) ietaupa vairāk kā 20 procentus rites pretestības, bet tas testa automašīnas gadījumā ("Audi A3 Sportback 1.8 TFSI") atbilst taisni vidējam patēriņam no 0,2 līdz 0,3 litriem.

1. Vieta

Pirelli P Zero
Pirelli P Zero SLAPJŠ
Ātrākā riepa ar labāko saķeri. Papildus tam, labākā bremzēšanas testā – Pirelli uz slapja ceļa ir spīdoša. Akvaplanēšanā uz pagriezieniem tā gan ir tikai viduvēja (138 punkti)
SAUSS
Arī uz sausa asfalta Pirelli ierindojas pašā augšā un apbur ar ļoti lielu ātrumu uz pagriezieniem, kā arī stabilitāti grambās (119 punkti)
VIETA - 1.
Ārkārtīgi laba uz slapja ceļa, lieliska uz sausa ceļa – sportiskā Pirelli P Zero pārliecina visās jomās un pelnīti uzvar šajā testā (257 no 300 punktiem)

2. Vieta

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SLAPJŠ
Pārstrādātais Goodyear konsekventi liek uz drošību: Tās bremzē spēcīgi, stūrē precīzi un ir grambās stabilas. Neitrāls līdzsvars, skaidra atgriezeniskā saite (125 punkti)
SAUSS
Goodyear par labu liecina pats īsākais bremzēšanas ceļš, kā arī zemākā rites pretestība. Papildus tam, šīs riepas apvieno braukšanas drošību ar ērtību (127 punkti)
VIETA – 2.
Spēcīgas bremzēšanā un vienmēr drošajā pusē. Šādi Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 ar zemo rites pretestību iekaro otro vietu (252 no 300 punktiem)

3. Vieta

Dunlop SP Sportmaxx TT
Dunlop SP Sportmaxx TT SLAPJŠ
Dunlop ir izveicīgas vadāmībā uz slapja ceļa un sajūsmina ar ļoti labu atgriezenisko saiti, precīzu stūrēšanu un priekšzīmīgi neitrālu līdzsvaru (126 punkti)
SAUSS
Spēcīgas bremzēšanā, ārkārtīgi precīzi stūrējamas un ļoti ērti līdzsvarotas: sportiskās Dunlop iepatīkas par spīti savai augstajai rites pretestībai (122 punkti)
VIETA – 3.
Izveicīgās un harmoniski nostādītās Dunlop SP Sportmaxx TT uzrunā aktīvus vadītājus, kurus tās jebkurā laikā iepriecina ar precīzu atgriezenisko saiti (248 no 300 punktiem)

4. Vieta

Hankook S1 evo
Hankook S1 evo SLAPJŠ
Uz slapja ceļa Hankook sniedz ļoti kārtīgu izpildījumu: ātras un viegli valdāmas, tās pretojas mākslīgi slapjajam laikam (126 punkti)
SAUSS
Pie ļoti asa braukšanas stila izveicīgās Hankook ātri noārdās, tomēr arvien uzrāda patīkami neitrālu līdzsvaru. Atgriezeniskā saite nav optimāla (115 punkti)
VIETA – 4.
Arī ja Hankook S1 evo uz sausa ceļa sasniedz tikai vidēju rezultātu, to ļoti labais sniegums uz slapja ceļa nodrošina tām ceturto vietu šajā testa laukā (241 no 300 punktiem)

5. Vieta

Michelin Pilot Sport 3
Michelin Pilot Sport 3 SLAPJŠ
Michelin vairāk kā līdz šim koncentrējas uz slapja seguma īpašībām: Pilot Sport 3 ir ātras un brīvas no problēmām. Skaidri manāma stūres pretestība robežlaukā (121 punkti)
SAUSS
Lai gan Michelin sev šeit nesagādā nekādu kaunu, tomēr savā agrākajā parādes disciplīnā – vadāmība uz sausa ceļa – tās atstāj gandrīz pārāk rātnu iespaidu (116 punkti)
VIETA – 5.
Michelin akceptē zaudējumus rites pretestības jomā un toties koncentrējas uz palielinātu drošību uz slapja ceļa. Šī koncepcija atmaksājas – piektais rangs (237 no 300 punktiem)

6. Vieta

Continental ContiSportContact 3
Continental ContiSportContact 3 SLAPJŠ
Uz salijušās kontroles trases Conti, jāatzīst, izbrauc ļoti ātri, bet tas no vadītāja pieprasa paaugstinātu angažētību (113 punkti)
SAUSS
Conti rit visai skaļi un cieti, un uzrāda stipru nodilumu. Toties tās sniedz lielu saķeri, labi bremzē, brauc ļoti stabili un ir ātras (122 punkti)
VIETA – 6.
Pat īsi pirms tās tiks nomainītas ar jaunajām SportContact 5, 3 ar brašiem trases laikiem pierāda, ka Continental ir laba izvēle (235 no 300 punktiem)

7. Vieta

Bridgestone Potenza S 001
Bridgestone Potenza S 001 SLAPJŠ
Akvaplanēšanā un testos par vadāmību uz slapja ceļa Bridgestone atklāj, ka tās drīzāk ir specializējušās uz sausām trasēm (107 punkti)
SAUSS
Sportiskākās riepas testā saucas Bridgestone. Tās uzrāda ļoti augstu saķeres līmeni un ir tikpat izveicīgas cik sliedēs stabilas. Rit visai cieti (127 punkti)
VIETA – 7.
Sportiskās Bridgestone Potenza S 001 uzliek skaidrus akcentus uz sausa ceļa. Tās ir dinamiskākās riepas ar lielāko saķeri, tomēr uz slapjā ceļa snieguma rēķina (234 no 300 punktiem)

8. Vieta

Nokian Z G2
Nokian Z G2 SLAPJŠ
Akvaplanēšanā un testos par vadāmību uz slapja ceļa Bridgestone atklāj, ka tās drīzāk ir specializējušās uz sausām trasēm (107 punkti)
SAUSS
Sportiskākās riepas testā saucas Bridgestone. Tās uzrāda ļoti augstu saķeres līmeni un ir tikpat izveicīgas cik sliedēs stabilas. Rit visai cieti (127 punkti)
VIETA – 7.
Sportiskās Bridgestone Potenza S 001 uzliek skaidrus akcentus uz sausa ceļa. Tās ir dinamiskākās riepas ar lielāko saķeri, tomēr uz slapjā ceļa snieguma rēķina (234 no 300 punktiem)

9. Vieta

Fulda SportControl
Fulda SportControl SLAPJŠ
Papildus augstajai stūrēšanas precizitātei Fulda iepatīkas ar savu nelielo slodzes maiņas reakciju un labdabīgo konstrukciju (115 punkti)
SAUSS
Izdevīga attiecībā uz rites pretestību un klusa trokšņa testā. Tomēr ar Fulda stūrējot visai stipri pretojas un tikai mēreni ļauj sevi precīzi nostūrēt (111 punkti)
VIETA – 9.
Jaunā Fulda SportControl ir cenā izdevīgo riepu grupas līderis. Pie angažētas braukšanas stūre stipri pretojas, toties tai ir zema rites pretestība (226 no 300 punktiem)

10. Vieta

Sava Intensa UHP
Sava Intensa UHP

SLAPJŠ

Sava uz slapja ceļa sajūtu ziņā ir gandrīz tāda pati kā tās koncerna kolēģe Fulda. Tomēr tā parāda vairāk pašdinamikas aizmugurējajā asī. (110 punkti)
SAUSS
Tuvu saķeres robežai Sava sliecas uz stūres pretestību. Tas pieļauj ātrus trases apļu laikus par spīti mērenajam saķeres līmenim. Neliela rites pretestība (108 punkti)
VIETA – 10.
Jaunā Sava Intensa UHP ir alternatīva taupīgajiem: nelielā rites pretestība vislabāk papildina zemās pirkšanas cenas priekšrocību. Bet tai piemīt vājības (218 no 300 punktiem)

11. Vieta

Vredestein Ultrac Cento
Vredestein Ultrac Cento SLAPJŠ
Garā slapjās bremzēšanas ceļa dēļ Vredestein sev sabojā labāka novērtējuma iespēju, par spīti ļoti labajam rezultātam akvaplanēšanas testā (102 punkti)
SAUSS
Vredestein ērtība pārbaudē spēj pārliecināt ar mīkstu noriti. Tā ir bez problēmām vadāma, tomēr agri sasniedz savu robežu (108 punkti)
VIETA – 11.
Giugiaro izstrādātā Vredestein Ultrac Cento savā debijā sniedz ne gluži pārliecinošu rezultātu: augsta līmeņa ērtība, bet garš slapjās bremzēšanas ceļš (210 no 300 punktiem)

12. Vieta

BF Goodrich g-Force Profiler
BF Goodrich G-Force Profiler SLAPJŠ
Ar kustības virzienu sasaistīto BF Goodrich izceļ no problēmām brīvās braukšanas īpašības. Bet: jūtīga attiecībā uz akvaplanēšanu šķērsām, lēna (97 punkti)
SAUSS
Kopumā BF Goodrich sasniedz tikai mērenu saķeres līmeni. Relatīvi lieli stūrēšanas leņķi un maz spontānu reakciju mazina tās punktu kontu (106 punkti)
VIETA – 12.
Par spīti V-protektoram BF Goodrich g-Force Profiler ir problēmas ar akvaplanēšanu. Citādā ziņā tikai vidēji sasniegumi – ar to nepietiek augsta līmeņa rangam (203 no 300 punktiem)

13. Vieta

Nexen N8000
Nexen N8000 SLAPJŠ
Akvaplanēšanas pārbaudēs Nexen ievāc punktus ar lielām rezervēm. Tomēr tas impulsus pārvērš darbībā palēnināti. Nedaudz izkliedēta atgriezeniskā saite (106 punkti)
SAUSS
Nexen rit klusu, bet divās svarīgās pārbaudēs tām misējas: tās atzīmē visgarāko bremzēšanas ceļu un sasniedz lielāko rites pretestību (95 punkti)
VIETA – 13.
Nexen N8000 stiprākā puse ir akvaplanēšana. Pats garākais bremzēšanas ceļš uz sausa seguma un augstākā rites pretestība tām zaudē vērtīgus punktus (201 no 300 punktiem)

14. Vieta

Firestone SZ 90 μ
Firestone SZ 90 SLAPJŠ
Papildus pieticīgajiem akvaplanēšanas rezultātiem, Firestone uz slapja ceļa ir kaprīza, ar zemu saķeri un nestabilu aizmuguri straujos pagriezienos (80 punkti)
SAUSS
Optiski Firestone ir īsts grāvējs. Riņķveida trasē un slaloma testā šīs riepas turpretī ir pašas lēnākās, jo tās spītīgi pretojas stūrēšanai (94 punkti)
VIETA – 14.
Arī, ja Firestone SZ 90 μ jau ar savu uzkrītošo protektora rakstu vien rūpējas par to, lai testa automašīna izskatās ātrāka, tās sniegums nepārliecina (174 no 300 punktiem)

« atpakaļ




hankook
vredestein
nexen
maxxis