EVO Magazine: Vasaras UHP riepu testi izmērs 235/40R18 (2012)



EVO Magazine: Vasaras UHP riepu testi (izmērs 235/40R18)

     Šoreiz evo redakcija nolēma veikt testus riepām ar izmēru 235/40R18. Šādas riepas bieži tiek uzstādītas uz jaudīgiem hečbekiem, kā arī citām ātrām mašīnām, taču dažkārt ar tām aprīko arī mazāk jaudīgus spēkratus.

     Testu norises un vērtēšanas principi: riepām, kuras noteiktajā disciplīnā parāda sevi vislabāk, tiek piešķirti 100%, bet pārējo riepu novērtējums tiek izskaitļots pēc tā, kāda rezultāta atšķirība tai ir ar pirmās vietas ieguvēju. Subjektīvā vērtējuma īpatsvars, sastādot galējos riepu reitingus, sastāda 40%, tad tiek ņemts vērā disciplīnā uzrādītais rezultāts, kā arī riepu cena. Šogad riepu testi tika veikti Jorkšīras testu poligonā MIRA, kas ir viens no labākajiem šāda veida kompleksiem Lielbritānijā. Testu veikšanai tika izvēlēts Audi S3, kam piemīt teicama vadāmība, kā arī nepārspējama saķere. Akvaplanēšanas testiem tika izmantots S3 „tuvs radinieks” – VE Golfs.

Vadāmība uz slapja seguma.
     Šī ir viena no būtiskākajām riepu testu sastāvdaļām. Nodrošināt labu vadāmību un saķeri uz sausa ceļa ir daudz vieglāk, nekā panākt to pašu efektu uz slapja ceļa, tāpēc vislabāk riepu veiktspējas atšķirības ir iespējams noteikt uz slapja ceļa – ja vienas iedveš drošumu un pārliecību, tad citas liekas bīstamas un nedrošas. Šajā disciplīnā vislabāk sevi nodemonstrēja Continental. Pirelli un Michelin arī parādīja sevi ļoti labi un atpalika no līdera mazāk kā par vienu sekundi, bez tam Pirelli bija lieliskas apļu sekcijā. Tālāk aiz trijnieka seko Hankook, kuras nodemonstrēja stabili labus rezultātus. Hankook apdzina arī Dunlop un Bridgestone testā par apļa laiku un, lai arī šīm riepām nav izcilas līderu īpašības, kopumā tās bija labi paredzama un bija visai līdzīgas Goodyear riepām.

Stabilitāte akvaplanēšanas laikā.
     Šī testa laikā, pa trasi, kura bija pārklāta ar 6mm biezu ūdens kārtu, ar VW Golf ieskrējās 50 km/h, līdz riteņu novirze sasniedza 15%. Šajā disciplīnā labs rezultāts ir atkarīgs no tā, cik labi riepas spēj novadīt ūdeni no saskares punkta ar ceļu, tāpēc testā būtiskākais ir riepas protektora zīmējums un tas, cik efektīvi funkcionē ūdens novadīšanas kanāli.

Bremzēšana uz slapja seguma.
     Vienkāršas braukšanas laikā par daudziem ekonomiskās klases riepu trūkumiem nevajadzētu uztraukties, taču, ja ir strauji jābremzē, tad atliek tikai cerēt, ka ne jūs, ne aizmugurē braucošais uz riepām līdzekļus nav taupījis. Šajā kategorijā labus rezultātus nodemonstrēja Goodyear, Hankook, Pirelli un Michelin (bremzēšanas ceļa garums pirmajam četriniekam neatšķīrās vairāk kā par 1m), tajā pašā laikā Dunlop un Bridgestone bremzēšanas ceļš bija garāks par pusi no automašīnas.

Bremzēšana uz sausa ceļu seguma.
     Šajā disciplīnā atšķirības nebija pārāk lielas, un visi testa dalībnieku nodemonstrēja visai līdzīgus rezultātu.

Vadāmība uz sausa seguma.
     Visātrākās riepas Bedfordas 2,9 km garajā trasē bija Bridgestone, Continental un Hankook. Kā atzīmēja evo speciālisti, arī Pirelli nodemonstrēja iespaidīgus rādītājus, pateicoties savai nesatricināmajai un pārliecinošajai uzvedībai jebkurā situācijā, lai gan pēc izjūtām tās nebija tik stingras un noteiktas kā konkurenti. Vislabāk tas bija pamanāms straujajā Beckham Esses kreisajā pagriezienā, kuru Pirelli spēja izbraukt ne tik ātri kā citas riepas. Arī Michelin daudzējādā ziņā parādīja labu sniegumu. Tās iepriecināja ar stingru un atsaucīgu vadāmību, taču, tajā pašā laikā, saķere līkumos, salīdzinot ar konkurentiem, nebija tik iepriecinoša.

Tests uz sabiedriskajiem ceļiem.
     Lai uzzinātu kā riepas uzvedās reālos apstākļos, tika dota iespēja doties izbraucienā pa sabiedriskajiem ceļiem, taču tā kā auto plūsma uz tiem ir visai atšķirīga, tad saņemto vērtējumu atbilstība ir grūti nosakāma. Šajā sakarā tika pieņemts lēmums testus veikt MIRA kompleksā, kur ir pieejami visa veida ceļa segumi, kādi Lielbritānijā ir sastopami, sākot ar bedrainu, saplaisājušu asfaltu un beidzot ar rievoto betonu. Lai situāciju vēl vairāk pietuvinātu reāliem apstākļiem, bija izveidoti arī segumu savienojumi, kanalizācijas lūkas (paceltas uz seguma un iegremdētas), kā arī resnas atdalošās līnijas.
     Vislabāko balansu starp komfortu un vadāmību nodemonstrēja Michelin. Šīs riepas vislabāk absorbē triecienu, izdala minimālu troksni un, tajā pašā laikā, ļoti ātri un precīzi reaģē uz stūres pagriezieniem. Tālāk seko Hankook, kas no līdera atpalika tikai pavisam nedaudz un saņēma tikpat augstus vērtējumus gan vadāmībā, gan paredzamībā. Trešajā vietā ierindojās Goodyear, kurām arī piemīt labi sabalansētas gaitas īpašības. Pirelli pēc savas būtības ir ļoti līdzīgas Michelin – tikpat komfortabla gaita un laba vadāmība.

1. vieta

Continental ContiSportContact 3

 Continental ContiSportContact 3


     Hankook un Goodyear bija tuvu tam, lai ieņemtu pirmo vieto, taču pateicoties izcīnītajām uzvarām vairākās disciplīnās, pirmo vietu tomēr „izrāva” Continental.
     Šīs riepas bija labākās vairums disciplīnās uz slapja seguma, tās bija teicamas šķērssaķerē, uzrādīja labu apļa laiku, kā arī labi parādīja sevi uz sausa seguma.
     Vienīgais trūkums bija neprecīzā reakcija braucot lēnu, kas neļāva tām ieņemt augstu vietu testā uz sabiedriskajiem ceļiem. Ja nebūtu šī faktora, tad Continental vērtējums būtu teicams.

2. vieta

Hankook Ventus S1 evo K107

Hankook Ventus S1 Evo K107


     Hankook nodemonstrēja labu sniegumu, tāpēc pelnīti ieņem otro vietu, jo Hankook Ventus S1 evo ir patiešām labas riepas.
     Lai gan Hankook šajā testu sērijā ieņēma pirmo vietu tikai vienā pārbaudījumā, kurā tika testēta riepas saķere uz sausa seguma un pirmo vietu nācās dalīt ar Continental, tam nav būtiskas nozīmes, jo Hankook parādīja sevi labi un stabili visos pārbaudījumos.

 3. vieta

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2


    Goodyear riepām ir maz trūkumu. Šīs riepas labi jūtas gan uz sausa ceļa (augstākais maksimālais sāniskais paātrinājums, īsākais bremzēšanas ceļš), gan uz mitra seguma.
     Tam visam klāt ir jāpieliek riepu minimālā pretestība.
     Šīs riepas visos testos saņēma arī augstus subjektīvos vērtējumus un gala rezultātā tikai nedaudz atpalika no līderiem.

 4. vieta

Michelin Pilot Sport 3

 Michelin Pilot Sport 3


     Labi rezultāti visās disciplīnās kopējā reitingā Michelin nodrošināja ceturto vietu.
     Šīs riepas saņēma vidējus subjektīvos vērtējumus par vadāmību uz slapja seguma, taču, tajā pašā laikā, tām bija labākais balanss starp komfortu un vadāmību testa laikā pa sabiedriskajiem ceļiem.

 5. vieta

Pirelli PZero

 Pirelli PZero


    Pirelli stabili labi parādīja sevi visās disciplīnās, lai gan nevienā to tām neieņēma pirmo vietu. Jāatzīmē, ka tām bija labi pretestības rādītāji, tās bija trešās maksimālā sāniskā paātrinājuma testā uz slapja seguma un tās lieliski sevi parādīja bremzēšanas testā uz sausa seguma.
     Bez tam, riepām ir labas gaitas īpašības, kā arī teicama reakcija uz stūre pagriezieniem.

 6. vieta

Bridgestone Potenza S001

 Bridgestone Potenza S001


     Bridgestone sevi labi parādīja uz slapja seguma, kur eksperti tās raksturoja kā „paredzamas, konsekventas un pārliecību iedvesošas”, bet uz sausa seguma to rādītāji bija vēl labāki (labākais apļa laiks).
     Trūkumi: skaļums, nepietiekami līgana gaita, lielā pretestība.

 7. vieta

DunlopSPSportMaxxGT

 Dunlop SP Sport Maxx GT


     Dunlop vairākas reizes izdevās nokļūt līderos, tajā skaitā testos uz mitra seguma, bet par pārliecinošo bremzēšanu šīs riepas saņēma ļoti augstu subjektīvo vērtējumu.
     Uz sausa seguma Dunlop riepām nedaudz trūkst precizitātes uz stūres pagriezieniem, bet uz sabiedriskajiem ceļiem šīs riepas ir nedaudz par skaļu.

 8. vieta

Vredestein Ultrac Cento

 Vredestein Ultrac Cento


     Iepriekšējās reizēs Vredestein evo testos ir ieņēmušas ļoti augstas vietas, taču šī reize ir izņēmums.
     Neskatoties uz to, ka šīs riepas ierindojās 8.vietā, Vredestein ir ļoti efektīvas bremzējot uz sausa seguma, bet uz slapja seguma tās bija stipri tuvāk līderiem un saņēmu daudz augstākus subjektīvos vērtējumus.

 9. vieta

Kumho Ecsta LE Sport KU39

 Kumho Ecsta LE Sport KU39


     Kumho nodemonstrēja vidēju sniegumu visās disciplīnās, bet savu labāko vērtējumu saņēma pretestības testā.
     Ja uz sausa seguma šo riepu rezultātus var uzskatīt par pieņemamiem, tad uz mitra seguma tās ir stipri nepārliecinošas.
      Tas arī ir galvenais iemesls, kāpēc kopvērtējumā tām ir tik zema vieta.

 10. vieta

Accelera PHI

 Accelera PHI


     Lai gan šīs riepas ieņēma beidzamo vietu praktiski visās disciplīnās, evo eksperti uzteica Accelera labos pretestības rādītājus.
     Nevisai slikti rādītāji bija testos uz sausa seguma, kā arī bija vērojama laba stabilitāte akvaplanēšanas laikā.
     Ļoti slikti Accelera parādīja sevi pārējās disciplīnās uz mitra ceļu seguma, kur tām bija pārāk garš bremzēšanas ceļš, bet pateicoties sliktajai saķerei, radās iespaids, ka ceļš ir pārklāts ar eļļu.

« atpakaļ




hankook
vredestein
nexen
maxxis