Tekniikan Maailma: lielais ziemas riepu tests izmērā 205/55R16 (2013)
Test World eksperti somu žurnālam Tekniikan Maailma notestēja 12 ziemas riepas ar radzēm.
Prasības pret ziemas riepām ar radzēm Skandināvijā kļūst arvien stingrākas, un dažu pēdējo gadu laikā vien tika ieviesti vairāki jauni ierobežojumi, kas attiecās uz svaru un radžu skaitu. Likumdevēju mērķis ir samazināt ceļa seguma nolietojumu un drupšanu, kas potenciāli var kaitēt cilvēka veselībai. Turklāt samazinās arī ceļa remonta izmaksas.
Cik lielā mērā patiesībā pie ceļu seguma nolietošanās vainojamas riepas ar radzēm – tas ir atsevišķs jautājums, un daudzu ekspertu viedokļi šajā sakarā atšķiras. Turklāt speciālisti atzīmē, ka jaunie ierobežojumi attiecībā uz radžotu gumiju noved pie to braukšanas īpašību pasliktināšanās uz apledojušas virsmas. Tādējādi ražotājiem nākas izstrādāt jaunas tehnoloģijas, lai saglabātu optimālu drošības līmeni.

KĀ NOTIKA TESTĒŠANA
Bremzēšanas efektivitāte
Testi tika veikti uz ledus, sniega, slapja un sausa asfalta – attiecīgi ar ātrumu 50, 80 un 100 km/h. Pārbaudījumi uz sniega un ledus netika īstenoti svaigā gaisā, bet gan speciālā telpā ar stingri kontrolētiem noteikumiem un temperatūru.
Paātrinājuma efektivitāte
Automašīna uzņēma ātrumu no 5 līdz 20 km/h uz ledus un no 5 līdz 35 km/h uz sniega. Tika vērtēta paātrinājuma efektivitāte dažādās temperatūrās, un par galējo rādītāju tika uzskatīts vairāku eksperimentu vidējais rezultāts. Tāpat testi norisinājās telpās, kur iespējams ar lielu precizitāti regulēt temperatūru.
Vadāmība
Riepu uzvedība dažādos apstākļos tika pārbaudīta vairākos trases apļos. Gala rezultāts – vairāku pilotu vidējais laiks.
Vadāmība (subjektīvais vērtējums)
Riepām tika dotas subjektīvas atzīmes par uzvedību uz sniega, ledus, sausa un slapja asfalta. Beigu rezultāts – vairāku pilotu dotā vidējā atzīme.
Virziena (kursa) noturība
Noturība tika vērtēta braucienos ar dažādu ātrumu. Pamatā piloti lika atzīmes par to, cik labi var kontrolēt automašīnas kustību un cik bieži nepieciešams koriģēt kustības virzienu. Tika ņemta vērā vairāku pilotu dotā vidējā atzīme.
Troksnis
Subjektīvi tika vērtēts troksnis salona iekšpusē, brīvgaitā ātrumam samazinoties no 100 līdz 40 km/h. Tika vērtēts troksnis kā uz priekšējiem, tā aizmugurējiem sēdekļiem.
Pretestība brīvgaitā
Tika noteikts degvielas patēriņš, braucot ar izslēgtu dzinēju bezvēja apstākļos dažādās temperatūrās, samazinoties ātrumam no 80 līdz 40 km/h. Pēc tā tika mērīta starpība ar testa labāko riepu.
Avots: Tekniikan Maailma
Ekspertu viedoklis par katru riepu
1 Nokian Hakkapeliitta 8 |
atzīme: 8,6 |
 |

|
+ izcila saķere uz ledus
+ teicama vadāmība ziemas apstākļos
|

|
- samērā vāji rezultāti uz asfalta seguma |
|
2 Pirelli Ice Zero |
atzīme: 8,5 |
 |

|
+ augsta saķere uz ledus un sniega
+ laba vadāmība ziemas apstākļos
|

|
- trokšņainas |
|
3 Continental ContiIceContact |
atzīme: 8,2 |
 |

|
+ augsta saķere uz ledus un sniega
+ laba vadāmība jebkuros apstākļos
|

|
- augsta pretestība brīvgaitā |
|
3 Gislaved Nord*Frost 100 |
atzīme: 8,2 |
 |

|
+ laba vadāmība uz ledus un sniega
+ augsta saķere un laba vadāmība uz slapja asfalta
|

|
|
|
4 Hankook Winter i*Pike RS W419 |
atzīme: 7,8 |
 |

|
+ laba saķere uz sniega
+ laba vadāmība uz ledus
|

|
- pagarināts bremzēšanas ceļš uz slapja asfalta
|
|
5 Goodyear UltraGrip Ice Arctic |
atzīme: 7,8 |
 |

|
+ augsta saķere uz sniega
+ zema pretestība brīvgaitā
|

|
- samērā vāja saķere uz sausa asfalta
|
|
7 Bridgestone Blizzak Spike-01 |
atzīme: 7,7 |
 |

|
+ laba saķere un vadāmība uz sniega |

|
- samērā vāja saķere un nepietiekami laba vadāmība uz sausa asfalta
- augsta pretestība brīvgaitā
|
|
8 Michelin X-Ice North 3 |
atzīme: 7,4 |
 |

|
+ paredzama uzvedība jebkuros apstākļos
|

|
- samērā vāja saķere un nepietiekami laba vadāmība uz sausa asfalta
- augsta pretestība brīvgaitā |
|
9 BFGoodrich g-Force stud |
atzīme: 7,3 |
 |

|
+ labi rezultāti uz slapja asfalta
+ zems trokšņa līmenis
|

|
- samērā zema saķere uz ledus un sniega
|
|
10 Toyo Observe G3-Ice |
atzīme: 6,9 |
 |

|
+ īss bremzēšanas ceļš uz sniega
|

|
- vāji rezultāti uz slapja asfalta
- nepietiekami laba vadāmība uz sausa asfalta
|
|
11 Aurora Winter Route Master UW71 |
atzīme: 6,6 |
 |

|
+ laba vadāmība uz asfalta
|

|
- vāja saķere uz sniega un ledus
- augsts trokšņa līmenis
|
|
12 GT Radial Champiro Ice Pro |
atzīme: 6,3 |
 |

|
+ laba saķere uz slapja asfalta
|

|
- vāja saķere uz sniega un ledus
- nepietiekami laba vadāmība uz sniega
|
|