Test World: tests vasaras riepām ar izmēru 205/55R16 (2012)
Publicējam somu organizācijas Test World veiktā testa rezultātus desmit veidu vasaras riepām. Pārbaudīto riepu saraksts: Barum Bravuris, BFGoodrich g-Grip, Pirelli Cinturato P7, Continental ContiPremiumContact 5, Dunlop SP Sport FastResponse, Goodyear EfficientGrip, Hankook Ventus Prime2 K115, Jinyu YU63, Michelin Pilot Sport 3, Nokian Hakka Blue
Riepu ražošanas rūpniecība nestāv uz vietas, un izstrādātāji turpina darbu pie riepu īpašību, tāpat arī to sastāva uzlabošanas. Automašīnu riepām ir desmitiem dažādu īpašību un, veicot uzlabojumus vienā jomā, tas automātiski noved pie citu īpašību pasliktināšanās. Piemēram, uzlabojot saķeri ar slapju ceļa segumu, rodas problēmas ar nodilumizturību un pretslīdēšanas īpašībām. Tādēļ inženieru galvenais uzdevums ir izvēlēties kādā virzienā attīstīt jauno riepu modeli. Šobrīd daudzi uzņēmumi liek uzsvaru uz ekonomiju un rites uzlabošanu, kas diemžēl nereti noved pie drošības līmeņa pazemināšanās lietainā laikā.
1. vieta |
Hankook Ventus Prime2 (K115) |
 |
Šīm riepām ir teicama saķere ar slapju ceļa segumu, optimāla vadāmība un īss bremzēšanas ceļš. Vienīgais mīnuss – veicot ekstremālus manevrus auto var sanest, bet pateicoties augstajai saķeres pakāpei, kontaktu ar brauktuvi var atgūt pavisam viegli. Bez tam Hankook tipa riepām ir laba noturība pret akvaplanēšanas risku un zems trokšņa līmenis. Korejiešu ražotās riepas ieguva pirmo vietu somu veiktajos testos, kas patiešām ir pamatoti.
|
1. vieta |
Nokian Hakka Blue |
 |
Nokian ir uzlabojuši savas ražotās riepas, kuras jau agrāk ir ieguvušas labu novērtējumu un, pateicoties ieguldītajam darbam, tās ierindojas reitingu augšgalā. Visvairāk šīs riepas eksperti slavē dēļ „pārsteidzoši augstās saķeres ar slapju ceļa segumu”. Nokian riepas ir apveltītas ar stabilitāti, ātru un drošu reakciju veicot stūrēšanas manevrus. Šīs riepas „nepārsteigs vadītāju jebkādos apstākļos”. Pie mīnusiem var pieskaitīt salīdzinoši zemo stabilitāti akvaplanēšanas gadījumā un, salīdzinājumā ar citām pārbaudītajām riepām, visaugstāko rites pretestības rādītāju.
|
1. vieta |
Pirelli Cinturato P7 |
 |
Trešās riepas, kas dala pirmo vietu, ir Pirelli riepas, kuras tika atzītas par vislabākajām braukšanai pa sausu ceļa segumu. Riepas ātri un precīzi reaģē uz stūres pagriezieniem, tādējādi automašīnas vadīšana ir viegla un intuitīva. Bez tam Pirelli riepām ir visīsākais bremzēšanas ceļš. Arī uz slapja ceļa seguma Pirelli riepām ir labi rādītāji, bet riepu uzvedība varētu būt labāk paredzama. Trokšņa līmenis – vidējs, bet savukārt rites pretestība- ļoti zema. Verdikts varētu skanēt šādi: augstas kvalitātes riepas, savienojumā ar augstu vilces spēku, manevrējamību un ekonomiju. Pelnīta pirmā vieta.
|
2. vieta |
Continental ContiPremiumContact 5 |
 |
Lai gan Continental riepas tirgū ir pavisam nesen, testos tās ir spējušas pierādīt, ka ir augstas kvalitātes riepas bez jebkādām nopietnām nepilnībām. Tās jebkuros apstākļos nodrošina labu vadāmību un Continental riepām ir augsti rezultāti arī visās citās disciplīnās, to sabalansētības pakāpe ir augstas kvalitātes rādītājs.
|
2. vieta |
Michelin Pilot Sport 3 |
 |
Labas riepas, vienmērīgi un paredzami reaģē pat ekstremālās situācijās. Augsts vilces spēks un bremzēšanas efektivitāte. Trokšņa līmenis un rites pretestība – vidēja. Kvalitatīvas riepas bez nopietnām nepilnībām.
|
3. vieta |
Goodyear EfficientGrip |
 |
Ātri un precīzi reaģē uz stūres pagriezieniem arī pie ātriem manevriem. Tomēr, saķeres robeža tiek panākta pārāk asi, sevišķi uz slapja ceļa seguma. Bremzēšanas efektivitāte – pieņemama, bet manāmi sliktāka, kā riepām, kas ieņem pirmās vietas topa augšgalā. Tāpat daudz vājāka ir aizsardzība pret akvaplanēšanu.
|
4. vieta |
Dunlop SP Sport FastResponse |
 |
Riepas ar labu pretestību pret akvaplanēšanu, bet diemžēl, tās ir pārāk neprognozējamas uz slapja ceļa seguma, bet ekstremālu manevru veikšana var būt sarežģīta dēļ pārlieku asās reakcijas. Tāpat arī Dunlop riepām ir augsta rites pretestība.
|
5. vieta |
Barum Bravuris 2 |
 |
Riepas ar zemu saķeres pakāpi, tām ir lēna reakcija uz stūres pagriezieniem, sarežģītāka vadāmība. Vislabākie rādītāji testā – vidējs rādītājs nosakot rites pretestību. Visās pārējās pārbaudēs rezultāti bija vidēji, bet trokšņa līmenis tām vērtējams kā vislielākais.
|
6. vieta |
Jinyu YU63 |
 |
Diezgan laba saķere ar slapju ceļa segumu, bet ekstremālā situācijā, tā var viegli pazust. Uz sausa ceļa seguma riepas vairāk vai mazāk droši reaģē uz stūres pagriezieniem, bet tai pat laikā, tāpat kā slapja ceļa seguma gadījumā vadāmība var pasliktināties. Trokšņa līmenis – vidējs, bet rites pretestība negaidīti izrādījās viszemākā.
|
7. vieta |
BFGoodrich g-Grip |
 |
Šīs riepas testā sagādāja vislielāko vilšanos. To labākā īpašība – zema rites pretestība, bet visās pārējās pārbaudēs rezultāti nav tik labi. Šīm riepām ir viszemākais vilces spēks, zems nodrošinājums pret akvaplanēšanu un slikta vadāmība. Pie slapja ceļa seguma tās viegli sāk slīdēt, bet aizmugurējos riteņus var sanest gan slapja, gan arī sausa ceļa seguma apstākļos.
|