Auto Express: 205/55 R16 izmēra vissezonas riepu tests (2015)



Britu eksperti testē jaunākās paaudzes vissezonas riepas, kuras Eiropā iemanto arvien lielāku popularitāti

autoexpress-allseason

Vissezonas riepas pašlaik veido vien nelielu Lielbritānijas tirgus daļu, taču šī daļa pakāpeniski palielinās, un ražotāji to ir pamanījuši - šogad Pirelli, Michelin, Goodyear un Nokian prezentēja jaunus vissezonas modeļus. Daudzās kompānijās uzskata, ka tā var pielāgoties Anglijas mainīgajiem laikapstākļiem, ļaujot autovadītājiem sekot savām vēlmēm un ietaupīt uz otra riepu komplekta iegādes rēķina.
Taču kuras riepas tad ir vislabākās? Šosezon Auto Express ir kļuvis par pirmo britu žurnālu, kas sarīkoja vissezonas riepu testus, šim nolūkam izvēloties sešus modeļus, un uzskatāmības pēc salīdzinot tos ar labākajiem iepriekšējo vasaras un ziemas riepu testu eksemplāriem. AE eksperti piebilda, ka viņi vēlējās notestēt arī jaunās Michelin CrossClimate, kuras, pēc ražotāja teiktā, apvieno sevī vasaras un ziemas riepu īpašības, taču testu veikšanas brīdi šīs riepas diemžēl vēl nebija pieejamas.

Notestēto riepu saraksts:
•    Bridgestone A001 Weather Control
•    Goodyear Vector 4Seasons gen-2
•    Maxxis Allseason AP2
•    Nokian Weatherproof
•    Pirelli Cinturato All Season
•    Vredestein Quatrac 5
•    Continental ContiWinterContact TS850 (ziemas riepas)
•    Dunlop Sport BluResponse (vasaras riepas)

Notestēto riepu vērtējums ir apskatāms tabulā

 

1. Nokian Weatherproof

Verdikts: Iespaidīgais veikums uz sniega un dziļās peļķēs atnes Nokian uzvaru.

Nokian Weatherproof

Lai gan Nokian piedāvā veselu virkni vasaras riepu, ziemas riepas ir šīs kompānijas ''jājamzirdziņš''. Nokian bija kļuvušas par AE ziemas riepu testa uzvarētāju 2013. gadā, tādēļ nebūtu ko brīnīties, ka šī ražotāja vissezonas riepas ir uzvarējušas arī šajos pārbaudījumos.
Nokian guva bezierunu uzvaru, uzveicot pat salīdzinājumam ņemtās ziemas riepas, un, pēc ekspertu teiktā, ir nepieciešams pavisam nedaudz laikā uz ziemas trases, lai saprastu šīs uzvaras iemeslu. Nokian strauji attīsta ātrumu un pārliecinoši izvelk mašīnu no pagriezieniem, ļaujot jau laicīgi uzspiest gāzes pedāli, bez riska ieiet sānslīdē. Tieši tāpat kā ar Goodyear, Nokian var ieiet pagriezienā arī lielākā ātrumā.
Neskatoties uz elastīgo gumijas maisījumu ar spēcīgo saķeri pie zemām temperatūrām, Nokian lieliski tiek galā ar akvaplanēšanu, jo īpaši pagriezienos. Pārējos testos uz slapja treka Nokian nedaudz piekāpās citām riepām, tomēr kopumā to rezultāti bija ļoti labi. Šīm riepām ir spēcīga saķere, ieejot pagriezienā, kaut gan tālāk paātrinoties, tās ir vairāk tendētas ieiet sānslīdē nekā Goodyear. Pievienojiet labas automašīnas aizmugurējās daļas kontroles īpašības, un jūsu rīcībā būs riepas, kuras patiešām spēj iedvest pārliecību.
Ņemot vērā lieliskos rezultātus uz virsmām, kurām ir nepieciešams mīksts gumijas maisījums un liels bloku skaits, nav brīnums, ka Nokian sniegums uz sausa treka vairs nav tik priekšzīmīgs. Veicot pagriezienu, nākas gaidīt, kamēr priekšējās ass riepas atgūs saķeri, turklāt strauji paātrinoties, Nokian viegli ieiet sānslīdē. Taču kopumā šīs riepas ne pārāk stipri atpaliek no pārējām, šajā testā to īpašību balanss ir visoptimālākais. Rites pretestība - vidēja, salīdzinājumā ar ekonomiskajām Goodyear degvielas patēriņš palielinās par 1%.

2. Goodyear Vector 4Seasons gen-2

Verdikts: Riepas ar visoptimālāko slapja ceļa seguma saķeres un taupīga degvielas patēriņa balansu.

Goodyear Vector 4seasons g2

2015. gada jaunums un ļoti senā tirgus spēlētāja, Goodyear Vector 4Seasons, otrās paaudzes modelis gandrīz spēja pārvērst savu debiju par uzvaru. Starp citu, daudzi britu autovadītāji izvēlēsies tieši Goodyear, jo tās demonstrē lielisku saķeri uz slapja ceļa seguma, un šādus laikapstākļus vietējie piedzīvo visbiežāk.
Goodyear uzvarēja gandrīz visos testos uz slapja ceļa seguma, kaut gan situācija ar akvaplanēšanu, jo īpaši škērsenisko, varēja būt labāka. Lai nu kā, vadāmības testos šīs riepas parādīja sevi kā ļoti uzticamas, un to pārspēks attiecībā uz konkurentiem saķeres ziņā bija acīmredzams. Tās pieļauj visai minimālu automašīnas aizmugurējās daļas sānslīdi, kas palīdz iziet pagriezienus. Uz sniega Goodyear nācās piedzīvot sakāvi no Nokian, taču pārējo vidū Goodyear palika labākās, tām ir gana spēcīga saķere pagriezienos, kas ļauj sekot virziena trajektorijai, pat uzspiežot uz gāzes pedāli. Gan priekšējās, gan arī aizmugurējās ass riepas labi saglabā kontakta laukumu ar ceļu, savukārt saķeres līmenis ietekmē straujo ātruma attīstīšanu un īso bremzēšanas ceļu.
Nelielie trūkumi tapa acīmredzami uz sausa ceļa seguma, taču arī šeit Goodyear bija ļoti tuvu līderiem. Tā kā priekšējās riepas pirmās sāk paredzami zaudēt saķeri, Goodyear var saukt par ļoti drošām.  Tās raksturo laba amortizācija un zems trokšņa līmenis, savukārt visaugstākā degvielas patēriņa efektivitāte, padara tās par vienām no labākajām savā klasē.

3. Vredestein Quatrac 5

Verdikts: Riepas ar lieliskiem rādītājiem uz sniega un sausa ceļa.

Vredestein quatrac 5

Daudzus gadus Vredestein bija ļoti pamanāmas britu vissezonas riepu tirgū, taču tagad to konkurentu skaits ir jūtami palielinājies, jo arī citi riepu ražotāji operatīvi reaģē uz patērētāju interesi par šīs kategorijas riepām. Lai nu kā, Vredestein cieši turas savās pozīcijās, turpinot uzlabot Quatrac līnijas riepas, kuras šoreiz ieņem pelnīto trešo vietu, piekāpjoties vien diviem jaunākiem riepu modeļiem. Šo Vredestein modeli - kura prezentācija notika 2014. gadā - sūtīt pensijā vēl ir pāragri, taču tehnoloģijas pašlaik attīstās ļoti strauji, tādēļ pārsvars visbiežāk būs jaunāku modeļu pusē.
Savas vājās puses Vredestein nodemonstrēja uz slapja treka, jo īpaši testos uz noturību pret akvaplanēšanu - pagriezienā tās izteikti piekāpās līderiem. Ja ūdens slānis ir mazāks, Vredestein sniegums ir labāks, taču bremzēšanas ceļš vienalga ir par diviem metriem garāks nekā līderiem. Vadāmība un saķeri abās asīs ir laba.
Uz sausas trases Vredestein izrādījās visātrākās, tās asi reaģē uz stūres pagriezieniem, taču, atlaižot gāzes pedāli, aizmugurējā daļa var ieiet sānslīdē.
Uz sniega Vredestein pievienojās līderiem,  aizmugurējās riepas pavisam nedaudz iegāja sānslīdē pagriezienos, taču kopumā šīs riepas nav tik efektīvas kā pirmo divu vietu ieguvējas. Riepas labi slāpē nelīdzenumus, taču to gaita uz betona bija nedaudz par cietu. Arī Vredestein raksturo pievilcīga cena un diezgan labs degvielas ietaupījums.

4. Maxxis Allseason AP2

Verdikts: Riepas ar labu īpašību balansu par ļoti pieejamu cenu.

Maxxis-AP2-AllSeason

Maxxis atgriezās AE testos pēc vairāku gadu prombūtnes, un kompānija pilnīgi noteikti ir ļoti gandarīta, ka jaunais modelis pārspēja tādus riepu grandus kā Pirelli un Bridgestone. Ceturto vietu var uzskatīt par lielisku rezultātu ražotājam, kurš ir vairāk pazīstams, pateicoties savām motoriepām, tomēr Maxxis jūtami atpaliek no līderu trijotnes.
Ja Pirelli vislielāko vērību pievērš riepas īpašībām uz slapja un sausa ceļa seguma, tad Maxxis fokusējas uz braukšanas īpašībām uz sausa asfalta un sniega. Ivalo Maxxis apsteidza gan Pirelli, gan arī Bridgestone, taču tikai testi uz sānisko noturību uzcēla tos uz pjedestāla.
Vadāmības testos Maxxis nodemonstrēja samērā vāju priekšējās ass saķeri, toties automašīnas aizmugurējo daļu varēja kontrolēt ļoti labi. Vilkmes īpašības ir teicamas pat pagriezienos, kaut gan ar paātrināšanos tomēr ir jābūt ļoti piesardzīgam.
Šis disbalanss bija labi pamanāms uz slapja treka, kur, iedarbinot gāzes pedāli, Maxxis pārāk ātri sāka zaudēt saķeri pagriezienos. Taivānas ražotāja riepu bremzēšanas ceļš ''pārspēj'' līderus gandrīz par sešiem metriem. Situācija ar akvaplanēšanu ir nedaudz labāka, tomēr pagriezienos līdz testu līderiem tām vēl ir ļoti tālu.
Uz sausa treka Maxxis no pirmās vietas šķir tikai viens bremzēšanas ceļa metrs un viena laika sekunde, turklāt šeit nav vērojams tāds saķeres disbalanss, un tas ļauj mašīnai bez problēmām ieiet pagriezienā. Maxxis cenas ziņā ir vispieejamākās testa riepas, taču to degvielas patēriņa rādītāji varēja būt stipri labāki.

5. Pirelli Cinturato All Season

Verdikts: Pirelli ir uzlabojis braukšanas īpašības uz slapja un sausa asfalta, upurējot saķeri uz sniega.

Pirelli-Cinturato-All-Season

 

Riepu izstrādes procesā pats svarīgākais ir samierināt savstarpēji konfliktējošas īpašības. Pirelli izvēlējās likt uzsvaru uz slapja un sausa ceļa saķeri, upurējot braukšanas īpašības uz sniega. Bez tam rezultāti riepu testos ir atkarīgi tieši no parametru sabalansētības pakāpes, kura šoreiz neļāva Pirelli ierindoties starp pirmajiem.
Pirelli bija stiprāko trijniekā uz slapjas trases un labākās uz sausa ceļa seguma, kur tām klāt pie visa bija arī zems trokšņa līmenis. Ja testi norisinātos tikai Vācijā, Pirelli pilnīgi noteikti nonāktu uz pjedestāla, jo īstas problēmas tām sākās ierodoties Somijā. Tur Pirelli piekāpās sev tik līdzīgajām Bridgestone, pirmkārt jau, ļoti garā bremzēšanas ceļa dēļ - Pirelli atpalika no līdera par 5 un no sava tuvākā konkurenta par 2 metriem.
Pārējos testos smagus zaudējumus Pirelli nepieļāva, taču arī tām, tāpat kā Bridgestone, bija nepietiekami spēcīga saķere. Pēc ekspertu teiktā, tās it kā plūda pa trasi, tai vietā lai ''ieķertos'' tās virsmā. Uz slapja ceļa seguma Pirelli vairākas reizes ierindojās starp trim labākajiem, kaut gan elastīgie bloki pazemina noturību pret šķērsenisko akvaplanēšanu. Savukārt vadāmības testos Pirelli sniegums bija ļoti pārliecinošs, ļaujot tām pietuvoties šajā disciplīnā uzvarējušām Goodyear riepām.
Uz sausa treka Pirelli nodrošināja sev pirmo vietu, pateicoties visīsākajam bremzēšanas ceļam un otrajam labākajam apļa laikam. Arī Pirelli ļauj ietaupīt degvielu, taču tās noteikti nav cenas ziņā pašas pieejamākās.

6. Bridgestone A001 Weather Control

Verdikts: Augsts komforta līmenis, taču Bridgestone atpaliek no konkurentiem lielākajā pārējo parametru daļā.

 Bridgestone A001 Weather control

Pēdējā rindiņa testā ar tik mazu dalībnieku skaitu nav katastrofa, taču pasaules riepu gigantu šāds rezultāts diezin vai apmierinās.
Sniegotajā Somijā Bridgestone un Pirelli ''cīnījās'' par pēdējo vietu, un abas riepas jūtami atpalika no pārējiem konkurentiem. Pēc ekspertu teiktā, par to liecināja acīmredzams saķeres trūkums vadāmības testā, kur ieiešanai pagriezienā nācās stipri samazināt ātrumu.
Uz slapjas trases Bridgestone pietuvojās līderiem, taču tām vienalga bija problēmas saķeri, un aizmugurējās riepas viegli, lai arī paredzami, iegāja sānslīdē.
Bridgestone acīmredzami pārliecinošāk darbojas uz seguma ar lielāku ūdens slāni, tādēļ testos uz noturību pret akvaplanēšanu tās piekāpās tikai Nokian. Bet, salīdzinot ar tām pašām Nokian, Bridgestone bremzēšanas ceļš bija par pieciem metriem garāks.
Bridgestone izrādījās visaugstākā rites pretestība, un to degvielas patēriņš, salīdzinājumā ar Goodyear, ir par 3% lielāks. Savu vienīgo uzvaru Bridgestone izcīnīja trokšņa līmeņa testā, turklāt tām piemīt ļoti augsta gaitas kvalitāte.

Continental WinterContact TS850

 

 continental-contiwintercontact-TS850

Kad AE iepriekš salīdzināja vissezonas un ziemas riepas, otro sniegums bija par 4-5% labāks, taču jaunākās paaudzes vissezonas riepas ir kļuvušas acīmredzami efektīvākas.
Eksperti salīdzināja sešas vissezonas riepas ar Continental, kurām  jau kopš 2012. gada visos AE ziemas riepu testos pieder čempionu tituls. Siltie laikapstākļi Vācijā it kā atbalstīja vissezonas riepas, taču pat uz sniega, kur varētu sagaidīt pilnīgu ziemas riepu dominanti, augšējās rindiņās iekārtojās Nokian un Goodyear.
Tas nenozīmē, ka ziemas riepas vajadzētu ignorēt, jo īpaši bargākā klimatā, taču rezultāti apliecina, ka vissezonas riepas varētu būt laba izvēle Anglijas platuma grādiem.

Dunlop Sport BluResponse

 

 Dunlop-SportMaxx-BluResponse

Šaurais 205 mm vasaras riepu protektors, kas balsta visu automašīnas svaru nelielā laukumā, ļāva tām vairākās disciplīnās parādīt labākus rezultātus nekā iepriekš, taču pavājā saķere bija acīmredzama. Vasaras riepām ir ļoti zems vilkmes spēks un bremzēšanas efektivitāte, kas kārtējo reizi apliecina riepu sezonas maiņas nepieciešamību.
Siltākā laikā uz slapja treka riepas pietuvojās līderiem, bet uz sausa treka parādīja, uz ko patiešām ir spējīgas - Dunlop bremzēšanas ceļš ir par pieciem metriem īsāks nekā labākajām vissezonas riepām.

Colesa.ru

« atpakaļ




hankook
vredestein
nexen
maxxis