Auto Express: 225/45 R17 izmēra vasaras riepu tests (2015)



Auto Express testē 11 vasaras riepas deviņās disciplīnās. Šogad briti ir atgriezušies pie daudzām ģimenes automašīnām piemērotā 225/45 R17 izmēra. Eksperti devās uz Jūvaldes izmēģinājumu poligonu aukstajā un lietainajā Teksasā.

autoexpress-summer-225-45r17-2015-nm1

Notestēto riepu saraksts: Bridgestone Turanza T001, Continental ContiSportContact 5, Dunlop Sport BluResponse, Falken Azenis FK453, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, GT Radial Champiro HPY, Hankook Ventus S1 evo2 K117, Michelin Pilot Sport 3, Pirelli PZero, Toyo Proxes T1 Sport. Yokohama ADVAN Sport V105.

Lai arī marķējums zināmā mērā palīdz izvēlēties piemērotas riepas, trīs parametri nevar atspoguļot visu kopainu, tādēļ riepas tika pārbaudītas deviņās disciplīnās. Visos testos - izņemot testu uz noturību pret akvaplanēšanu, kurā ir nepieciešamas īpašas prasmes - piedalījās AE piloti. Rites pretestība tika mērīta zinātniski pētnieciskajā centrā Hannoverē, Vācijā.

autoexpress-summer-225-45r17-2015-nm3

Pirmā piecinieka testu rezultāti:

1. Continental ContiSportContact 5

Verdikts: Otrā pēc kārtas uzvara 17 collu riepu testos - izcils rezultāts.

1 Continental Conti sport Contact 5

Continental izceļas ar lieliskām vadāmības un bremzēšanas īpašībām uz visām ceļa virsmām. Tikpat pārliecinošs ir riepu sniegums uz sausa ceļa seguma, kur ātruma attīstīšanas brīdī to saķere ir spēcīgāka nekā dažām citām konkurentēm. Atšķirībā no Dunlop, Continental labi tiek galā ar dziļām peļķēm. Pārspēt Michelin tām gan neizdevās, taču visi pārējie konkurenti tika atstāti aiz muguras. Trokšņa līmeņa testos Continental ir ierindojušās ceturtajā vietā, to vienīgais trūkums ir pārāk augsta rites pretestība.

2. Dunlop Sport BluResponse

Verdikts: Pelnīta otrā vieta riepām, kuras ir īpaši piemērotas biežai lietošanai.

Dunlop-SportMaxx-BluResponse

Laistas klajā 2013. gadā, šīs riepas ir izstrādātas ar acīmredzamu akcentu uz Eiropas marķējumu, tādēļ to lieliskais sniegums visos rites pretestības testos nav nekāds brīnums. Vadāmība ir tikpat laba kā uz slapjas virsmas, ir vērojama tikai neliela un labi kontrolējama aizmugurējo riteņu sānslīde, kas palīdz ieiet pagriezienā. A vērtējums trokšņa līmeņa testos apliecina, kas šīs ir ļoti labi sabalansētas riepas.

3. Michelin Pilot Sport 3

Verdikts: Rezultāti liecina: Michelin prioritāšu maiņa ir nākusi riepām tikai par labu.

Michelin pilot sport 3

Michelin joprojām ir lieliskas un joprojām spēj efektīvi konkurēt ar riepām, kas ir izstrādātas ar mērķi iegūt vislabāko vērtējumu uz marķējuma etiķetes. Tās izceļas ar īpaši nevainojamu noturību pret akvaplanēšanu. Taisno distanču un pagriezienu testos vienas un tās pašas riepas var nodemonstrēt atšķirīgu rezultātu, taču Michelin guva pārliecinošu uzvaru abos, sevišķi iespaidīgi tiekot galā ar šķērsenisko akvaplanēšanu.
Arī testos ar mazāku ūdens slāni Michelin bija līderu starpā, to apļa laiks no uzvarētājiem atpalika vien par sekundi. Kopumā riepas garantē labu drošības līmeni, tās spēja iziet pēdējo 90 grādu pagriezienu bez riteņu piepacelšanas.

4. Hankook Ventus S1 evo2 K117

Verdikts: Riepas ar spēcīgu saķeri uz sausas un slapjas ceļa virsmas par pievilcīgu cenu.

3 hankook ventus s1 evo2 k117

Tikai Hankook spēj pierādīt Austrumu ražotāju konkurētspēju Eiropas zīmolu tirgū. Starpība starp trešās, ceturtās un piektās vietas ieguvējiem ir visai niecīga, tādēļ korejiešu zīmols spēja iespraukties starp Formula 1 riepu piegādātāju un slaveno franču riepu gigantu, kas tikai lieku reizi apliecina Hankook straujo attīstības tempu.
Vislabāko rezultātu Hankook riepas nodemonstrēja testos uz noturību pret akvaplanēšanu, kuros tās gandrīz ''noķēra'' neuzvaramās Michelina taisnajā distancē, pavisam nedaudz atpaliekot pagriezienā. Daudzu konkurentu sniegums ne tuvu nebija tik labs. Vadāmības un bremzēšanas efektivitātes testos uz slapja treka Hankook atkārtoja savu šī gada tipisko rezultātu - nav izcili, bet nav arī tālu no līderiem, turklāt visas riepas šajos testos finišēja ar minimālu rezultāta starpību. No labākajām Hankook šķir trīs bremzēšanas ceļa metri un gandrīz divas apļa sekundes, taču reakcija uz stūres pagriezieniem ir ļoti ātra un saķere saglabājas lieliska gan izvērstos pagriezienos, gan arī strauji mainot kustības virzienu. Viszemāko trokšņa līmeni salonā var uzskatīt par patīkamu bonusu.

5. Pirelli PZero

Verdikts: Pēc modernizācijas atdzimis veterāns.

Pirelli P Zero

 

Modernizēšanas procesā šis veterāns - kura pirmā uzvara AE testā ir datējama ar 2008. gadu - ir ieguvis otro elpu. Ar garenisko akvaplanēšanu Pirelli tiek galā daudz pārliecinošāk, šajā disciplīnā dalot piekto vietu ar Goodyear. Pārējās disciplīnās PZero rādītāji ir vēl labāki - saķere uz apļa treka ir visspēcīgākā un vieta uz uzvaras pjedestāla garantēta, pateicoties lieliskajām vadāmības un bremzēšanas efektivitātes īpašībām uz slapja ceļa seguma.
Eksperti atzīmēja, ka braukt ar Pirelli bija īsta bauda, jo tās precīzi reaģē uz stūres pagriezieniem, paliekot drošas un paredzamas. Pat ja jūs, izejot no pagrieziena, sāksiet pāragri uzņemt ātrumu, Pirelli spēs noturēt braukšanas trajektoriju. Tieši tāda pati ''uzvedība'' ir vērojama uz sausas ceļa virsmas, kur tās saglabā stabilu saķeri ilgos pagriezienos, atšķirībā no mazāk kompetentajām sāncensēm, kuras ir tendētas ieiet sānslīdē.
Turklāt Pirelli riepām - neskatoties uz to sportisko raksturu - ir ļoti zems trokšņa līmenis, šajā aspektā tās pārspēj tikai Hankook.

Colesa.ru

 

« atpakaļ




hankook
vredestein
nexen
maxxis