Auto Moto: budžeta vasaras riepu tests 185/65R15 (2013)



Auto Moto:  budžeta vasaras riepu tests, izmērs 185/65R15 (2013)

Franču žurnāls „Auto Moto” pārbauda, vai līdzekļu ekonomija, iegādājoties riepas, turpmāk neapdraudēs drošību.
Iegādājoties riepas, daudziem rodas vilinoša vēlme izvēlēties kaut ko lētāku, tā kā jau pārejas posmā no „premium” segmenta uz otrās pakāpes zīmolu produktiem ekonomija var izrādīties būtiska. Budžeta zīmolu riepām atšķirībā no pazīstamiem ražotājiem nepiemīt tik izcili raksturlielumi, taču tās joprojām spēj nodrošināt optimālu drošības līmeni. Ja nu sākt raudzīties uz paša zemākā cenu līmeņa riepām, ekonomija var likties vēl jo vairāk vilinoša.
Tomēr vienlaikus ar ieekonomēto naudu var saņemt papildu riskus, saistītus ar to, ka lētas riepas bieži nevar lepoties pat ar apmierinošu drošības līmeni. Lai vēlreiz to pārbaudītu, franču žurnāla „AutoMoto” eksperti testēja vairākas budžeta riepas, salīdzināja tās ar premium-klases riepām, kuru lomā jau gandrīz tradicionāli ir par kvalitātes etalonu uzskatītās „Continental”.
Visas riepas bija nopirktas vai nu veikalā, vai internetā, tad testētas sešās disciplīnās, kas tiešā veidā saistītas ar drošību. Trokšņa līmenis un rites pretestība, kas tiek norādīti jaunajā ES marķējumā, šoreiz netika ņemti vērā, jo mērķis bija noteikt tieši drošības līmeni.

Avots: Auto Moto

Continental ContiPremiumContact 5 1.vieta
Continental ContiPremiumContact 5 

Premium-segmenta riepas attaisno savu statusu ar pašām īsākajām bremzēšanas distancēm uz sausa un slapja seguma, kā arī tās ātrāk un precīzāk par citām reaģē uz stūres pagriezieniem. Jāatzīmē, ka „Continental” varētu arī labāk tikt galā ar ūdens atgrūšanu, lai efektīgāk pretotos akvaplanēšanai.

Nexen Classe Premiere 641 2.vieta
 Nexen Classe Premiere 641

Korejiešu „Nexen” raksturīga laba noturība pret akvaplanēšanu ( kā garenvirzienā, tā šķērsvirzienā), kā arī efektīva bremzēšana un kopumā pārliecinoša uzvedība uz slapja seguma. Tā kā šīs riepas ir būtiski lētākas nekā „Continental”, tām tiek piedota ne sevišķi apmierinošā vadāmība uz sausa seguma, kas tiek pamatota ar vāju saķeri un nepietiekamu efektivitāti pagriezienos. Rezultātā „Nexen” ieņem otro vietu, pateicoties labākai cenas un kvalitātes attiecībai.

 Semperit Comfort-Life 2
3.vieta
 Semperit Comfort-Life 2

Otrās pakāpes zīmola riepas aiz „Continental” pārspēj ar vācu koncerna tehnoloģijām, neskatoties uz ievērojamu stabilitātes vājumu pret šķērsvirziena akvaplanēšanu. „Semperit” pietiekami ātri un precīzi reaģē uz stūres pagriezieniem jebkuros apstākļos, un, kā norādīja eksperti, pat nepieredzējis autovadītājs varēs tās viegli vadīt lielā ātrumā. Visbeidzot tās tika raksturotas kā piemērotas dinamiskas braukšanas piekritējiem, kuri nav gatavi maksāt par „premium”.

Wanli S1200 4.vieta
Wanli S1200 

„Wanli” ar protektora zīmējumu, kas lieliski noder ūdens atgrūšanai, demonstrēja apbrīnojamus rezultātus uz slapja seguma, kur tām bija labākie rādītāji noturībā pret garenvirziena akvaplanēšanu. Turklāt, tās pelnījušas uzslavu par uzvedības paredzamību uz slapja seguma, lai gan aizmugurējā daļa varētu būt nedaudz nestabila bremzēšanas laikā. Visumā noturēties šajā līmenī „Wanli” neizdevās, jo sausā trasē tām ir ļoti vāja saķere priekšējai un, it īpaši, pakaļējai asij, kā dēļ jābrauc ar šīm riepām ļoti uzmanīgi.

Fulda EcoControl HP 5.vieta
 Fulda EcoControl HP

„Fulda” neradīja nekādus pārsteigumus nedz uz sausa, nedz slapja ceļa, lai arī tām izrādījās augsta noturība pret šķērsvirziena akvaplanēšanu un samērā īss bremzēšanas ceļš uz slapja seguma-tiesa, tik un tā 80 metri. Turklāt riepām ir nepietiekamas manevrēšanas spējas, tā ka sportiska stila vadīšanu tās nemīl.

BFGoodrich g-Grip Diskvalifikācija
BFGoodrich g-Grip

„BF Goodrich” bremzēšanas ceļš uz slapja seguma ir par veseliem 18 metriem garāks nekā Premium klases riepām, bet tas ir pārāk daudz priekš otrā ešelona zīmola „Michelin”. Šāda neapmierinoša rezultāta dēļ riepas tika diskvalificētas. Eksperti tāpat atzīmēja sliktu vadāmību uz slapja seguma-iespējams, tās ir sekas pārlieku lielai karkasa cietībai, kas atstājusi iespaidu uz saķeri un stūres reakcijām, kas savukārt ātri liek nervozēt. Ļoti žēl, jo „BFGoodrich” ir teicama noturība pret šķērsvirziena akvaplanēšanu, bet to vadāmība uz sausa asfalta vispār bija labākā šajā testā.

Infinity INF-040 Diskvalifikācija
Infinity INF-040

Ķīniešu ražojuma riepas uz sausa seguma bremzē visumā pieņemami, bet slapjā trasē tās varētu apstāties tikai pēc biedējošiem 92 metriem. Atšķirība no „Continental”, tas sastāda 24 metrus, kas gandrīz atbilst peldēšanas baseina garumam. Pie tam „Infinity” raksturīga slikta izturība un neparedzama uzvedība slapjā trasē, tādējādi šīs riepas nevar nodrošināt optimālu drošību.

 

 

 

« atpakaļ




hankook
vredestein
nexen
maxxis