"Avtorevju": 255/40 R19 un 285/35 R19 izmēru vasaras riepu tests (2014)



Žurnāla ''Avtorevju'' eksperti notestēja 7 Ultra High Performance (UHP) klases vasaras riepu modeļus.

Izmēģinājumi notika poligonā, netālu no Jūvaldes pilsētiņas, kā arī uz Dalasas treka, izmantojot 444 zs jaudīgo Ford Mustang ar aizmugurējo piedziņu un mehānisko pārnesumkārbu. Šis unikālais auto ir nokomplektēts ar deviņpadsmit collu 255/40 R19 izmēra priekšējām un 285/35 R19 izmēra aizmugurējām riepām (testos uz ūdens tika izmantoti arī Nissan Frontier un BMW 520d). Tādējādi pirmo reizi visā riepu testēšanas vēsturē žurnāla ''Avtorevju" ekspertiem bija darīšana ar atšķirīgu izmēru priekšējās un aizmugurējās ass riepām. No vienas puses - labs izaicinājums, jo ekspertiem bija jāizvērtē, kā protektora platums ietekmē noturību pret akvaplanēšanu. No otras puses - šai metodei piemīt acīmredzams trūkums, jo ne jau visi riepu ražotāji spēj piedāvāt Ultra High Performance klases modeļus abās dimensijās.

IMG 4456IMG 4615IMG 5382GOPR0102

Bridgestone Potenza S001, Continental ContiSportContact 5P, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, Hankook Ventus S1 evo2 K117, Kumho Ecsta SPT KU31, Michelin Pilot Super Sport, Pirelli PZero Corsa System: Pirelli PZero Corsa Direzionale (priekšējā ass) un Pirelli PZero Corsa Asimmetrico (aizmugurējā ass) riepas izgāja testus uz sausas un slapjas virsmas sekojošās disciplīnās: līkumotas trases veikšanas laiks uz sausa asfalta, automašīnas vadīšanas komforts uz sausa asfalta, aizmugurējo riepu protektora atlikušais dziļums pēc drifta, bremzēšana uz sausa un slapja asfalta, līkumotas trases veikšanas laiks uz slapja asfalta, apļa trases veikšanas laiks uz slapja asfalta, noturība pret akvaplanēšanu, kā arī gaitas laidenums un akustiskais komforts.

Piedāvājam iepazīties ar pirmā piecinieka rezultātiem.

1. Continental SportContact 5P
Continental ContiSportContact 5P  

Uz ''slapjas'' vadāmības trases var droši veikt pagriezienus vieglā sānslīdē - automašīna sāk slīdēt maigi un prognozējami. Saķeres atgūšana pēc sānslīdes mēdz būt diezgan strauja - par to tad arī tika samazināti punkti drošas vadāmības disciplīnā.

Uz sausa asfalta vadāmības precizitāte uz treka nav tik augsta, veicot pagriezienus, dažbrīd varēja just aizmugurējās ass ''cietā atbalsta'' trūkumu. Taču apļa laiks ir labs, turklāt bremzēšanas īpašību aspektā Continental riepas ir vislabākās.

Nodilums problēmas nesagādā, komforta rādītāji - vidējā līmenī.

Šīs riepas būs lieliski piemērotas jaudīgiem ātrgaitas auto ikdienas lietošanai.


+ bremzēšanas īpašības uz slapja un sausa asfalta

+ vadāmība uz slapja asfalta


- nepietiekama noturība pret akvaplanēšanu

1. MichelinPilot Super Sport
Michelin Pilot Super Sport  

Viens no labākajiem ātrumiem uz trases. Izejot treku, protektors neizskatās nodriskāts, kas netieši liecina par Michelin riepu ilgo ekspluatācijas mūžu.

Uz slapja asfalta riepu sniegums ir nedaudz sliktāks. Par noturība pret akvaplanēšanu aizrādījumu nav, bet uz vadāmības trases autovadītajām bija jāstrādā uz savu spēju robežas: mašīna piepeši un ļoti strauji pāriet slīdē, traucējot virzīties pa optimālo trajektoriju. Tādēļ katra nākamā apļa rezultāti varēja būtiski atšķirties no iepriekšējā.

Taču ''savējo vidū'' šīs būs pašas klusākās un mīkstākās riepas. Lieliski noderēs ātras braukšanas cienītājiem, bet tikai pa sausu asfaltu.


+ vadāmība uz sausa asfalta

+ komforts


- protektora nodilumizturība

- vadāmība uz slapja asfalta

3. Hankook Ventus S1 evo2 K117
Hankook Ventus S1 Evo2  

Uz slapja asfalta jaunās Hankook riepas parādīja sevi patiešām teicami - tās raksturo lieliska saķere apvienojumā ar uzticamu uzvedību līkumotā trasē. Un lai arī Goodyear un Continental riepām apļa laiks ir labāks, mašīna uz trases ir kontrolējama viegli un pat patīkami. Arī no peļķēm nav jābaidās, jo šīm riepām piemīt lieliska noturība pret akvaplanēšanu.

Uz sausa asfalta rezultāti ir pieticīgāki. Uz apļa trases labi notur virzienu, uz ''noraušanās'' robežas, pati pāreja slīdē ir samērā strauja.

Būtiskākie trūkumi - radītais troksnis un visai viduvējais gaitas laidenums: Automašīnas virsbūve izjūt pat vissīkākos nelīdzenumus.

Būs lieliski piemērotas autovadītājiem, kuru prioritāte ir drošība uz slapja ceļa.


+ saķeres īpašības uz slapjas asfalta

+ vadāmība uz slapja asfalta

+ augsta noturība pret akvaplanēšanu


- troksnis

- nepietiekams gaitas laidenums

- nepietiekama vadāmības drošība uz sausa asfalta

4. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Ļoti pārliecinoši rezultāti uz slapja asfalta: minimāls bremzēšanas ceļš, labākais ātrums līkumotajā trasē. Ļoti patīkami veic pagriezienus ar vieglu sānslīdi!

Šo riepu niknākais ienaidnieks ir peļķes. Sevišķi ātri ''uzpeld'' platās aizmugurējās riepas. Šķiet, šī protektora zīmējums tika optimizēts šaurākas riepas vajadzībām.

Uz sausa asfalta - diezgan pieticīgas saķeres īpašības, vadāmības trasē automašīnai pietrūkst reakcijas precizitātes. Kā rezultātā tikai piektais labākais apļa laiks.

Vidējas cietības, klusas riepas. Labas riepas drošai braukšanai pa slapju asfaltu. Taču tiem laimīgajiem, kuru mašīnas ir paredzētas riepām sākot ar 255 mm, būtu jāizvairās no braukšanas lielā ātrumā pa peļķēm.


+ bremzēšanas īpašības uz slapja un sausa asfalta

+ vadāmība uz slapja asfalta


- nepietiekama noturība pret akvaplanēšanu

5. Bridgestone Potenza S001
Bridgestone Potenza S001  

Vidēji saķeres un vadāmības radītāji uz slapja asfalta. Vadāmības trasē aizmugurējā ass ''aizpeld'' ātrāk nekā Goodyear vai Continental riepām, taču slīde ir kontrolējama bez piepūles. Ar akvaplanēšanu īpašu problēmu nav, jo sevišķi priekšējām, šaurākajām riepām.

Uz sausa asfalta Bridgestone nedaudz apslāpē automašīnas sportiskās ambīcijas. Pagriezienos tā ātri un strauji pāriet slīdē, tādēļ gandrīz trīs kilometru garā apļa laiks, salīdzinājumā ar ''ātrajām riepām'' pasliktinās par vairāk nekā trim sekundēm.

Toties priecē minimālais protektora nodilums! Arī komforts ir ļoti labā līmenī!

Labas ikdienas riepas, tomēr ''treka dienām'' labāk piemeklēt kādu citu modeli.


+ noturība pret akvaplanēšanu

+ augsta protektora nodilumizturība driftējot

+ komforts


-vadāmība uz sausa asfalta/p>

 

 

Avots: АВТОРЕВЮ

« atpakaļ




hankook
vredestein
nexen
maxxis