Choice: Izmēra 225/60R17 kompakto krosoveru riepu tests (2012)



 Choice: Izmēra 225/60R17 kompakto krosoveru riepu tests (2012)Kamēr Eiropu klāja sniegs, Austrālijas organizācijas Choice speciālisti veica 11 SUV automobiļiem paredzētu riepu testus.

Austrālieši arvien lielāku mīlestību izjūt pret nelieliem krosoveriem. Tos šobrīd lielajā valstī pērk vairāk nekā 25 000 eksemplāru mēnesī- tas ir par 20% vairāk, nekā pirms gada. Šī iemesla dēļ savā pēdējā testā neatkarīgās testu organizācijas Choice eksperti, kas nodarbojas ar palīdzības un padomu sniegšanu patērētājiem dažādu priekšmetu izvēlē, nolēma izmēģināt tieši šīs kategorijas riepas. Savā apskatā speciālisti uzrakstījuši, ka:”-riepu modeļu ir gandrīz tikpat daudz, kā pašu krosoveru, tādēļ diez vai viens izmērs derēs vairāk nekā diviem auto modeļiem!” Šī iemesla dēļ testiem tika ņemtas 225/60R17 izmēra riepas, kas: „-der uzreiz vairākiem populāriem veciem un jauniem krosoveriem, tādiem kā Hyundai iX35, Kia Sportage(tika izmantots testā) Nissan Xtrail un Renault Koleos”. Veicot speciālu aptauju, Choice noskaidroja, ka 95% respondentu priekšroku dod riepām, kas, pirmkārt, domātas asfaltam, taču noderīgas arī lietošanai arī vieglā bezceļā, un tikai 5% saviem automobiļiem izvēlas nopietnus bezceļa protektorus. Pēc aptaujas rezultātiem arī noskaidrojās, ka kompakto krosoveru īpašnieki Austrālijā vidēji 90% ekspluatācijas laika pavada  braucot pa asfaltētiem ceļiem, 8% pa grants ceļiem, un tikai 2% braucot  pa smiltīm vai dubļiem. Ņemot vērā aptaujāto izvēli, eksperti savā testā galveno uzmanību pievērsa lietošanai uz asfalta paredzētajām krosoveru riepām, izlemjot tās notestēt piemērotībai arī grants ceļos un bezceļā- īpašā motokrosa trasē.

Kā tika veikti testi?
Pirmajā izmēģinājumā Choice riepu speciālisti novērtēja, kā riepas notur uzdoto trajektoriju uz sausa un slapja ceļa seguma ar ātrumu 70, 75 u 80km/h labajā pagriezienā ar rādiusu 55metri.Pēc šī izmēģinājuma riepām tika piešķirts novērtējums par  līkumu izbraukšanas  kvalitāti. Nākamajā testā ar GPS palīdzību tika izmērīta distance, kas nepieciešama riepām, lai pilnībā apstādinātu auto ekstremālas bremzēšanas laikā no 50 un 80km/h. Izmēģinājumi tika veikti uz sausa un slapja ceļa seguma. Noslēdzošajā testā uz asfalta tika veikti skaņas mērījumi pie auto vadītāja labās auss(Austrālijā ir kreisās puses satiksme) braucot ar ātrumu 50 un 80km/h īpašā sacīkšu trekā un pa nelīdzena seguma ceļu. Eksperti atgādina, ka, ...lai arī šie testi tika veikti pašā izmēģinājumu sesijas noslēgumā, visas riepas bija relatīvi jaunas, mazlietotas. Daudz būtiskākas atšķirības var parādīties riepu nodilšanas procesā. Bremzējot uz sausa asfalta no 50km/h visus riepu rezultātu intervāli trāpīja 1m robežās. Uz slapja seguma rezultātu starpība izauga līdz 4m. Par labākajām izrādījās Nexen, par pēdējām Maxxis .Pēc bremzēšanas no 80km/h atšķirības starp labāko un sliktāko rezultātu  jau bija 3,5m uz sausa seguma, un 9,0 m uz slapja seguma. Mērījumu rezultāti visās disciplīnās parādīti procentu veidā. Jāņem vērā, ka līkumu izbraukšanas testu vērtējums ir augstāks (30%), nekā bremzēšanas ceļa garuma vērtējums(20%), jo, kā atzīmē Choice, pārāk ātra iebraukšana līkumā ir vairāk iespējama, nekā ekstremāla bremzēšana. Pirmo vietu kopvērtējumā ieņēma Pirelli Cinturato P7, kurām bija visaugstākie vērtējumi visos četros testos līkuma izbraukšanā un bremzēšanas efektivitātē.

Avots: Choise

Vieta

Modelis

Atzīme

Ražotas

Protektora zīmējums

1

Pirelli Cinturato P7

84

Vācija

Asimetrisks

2

Goodyear EfficientGrip SUV

81

Ķīna

 

3

Falken Ziex ZE 912

79

Taizeme

Asimetrisks

4

Nexen Classe Premiere 641

78

D. Koreja

Virziena

5

Kumho eco Solus KL21

73

Ķīna

 

6

Hankook Optimo H426

72

D. Koreja

 

7

Cooper CS4 Touring

70

ASV

8

Maxxis MA-E1

69

Taizeme

Virziena

9

Yokohama Geolandar H/T-S G051

67

Taizeme

10

Dunlop Grandtrek ST20

64

Japāna

11

Yokohama Geolandar A/T-S G012

61

Japāna

 

« atpakaļ




hankook
vredestein
nexen
maxxis