Vācu žurnāls Gute Fahrt testē desmit 17 collu riepas 11 disciplīnās.
Notestēto riepu saraksts: Bridgestone Potenza S001, Continental ContiSportContact 5, Dunlop Sport Maxx RT, Goodyear EfficientGrip Performance, Hankook Ventus S1 evo2 K117, Kumho Ecsta LE Sport KU39, Nexen N'Fera SU1, Nokian Line, Pirelli Cinturato P7 Blue, Uniroyal Rainsport 3.
Izmēģinājuma braucieni notika jau citos testos pārbaudītā Pirelli poligonā Vicolā, Itālijas ziemeļos. Testos piedalījās Golf un Audi A3 ar priekšējo piedziņu un identiskiem TDI dzinējiem, kuru jauda sasniedza 150 z.sp.
Svarīgos subjektīvos testos tika novērtēta vadāmība uz sausa un slapja asfalta, kā arī riepu sniegums, virzoties pa slapju apļa treku. Arī tika subjektīvi vērtēts trokšņa un komforta līmenis. Mūsdienu elektrotehnika testēja bremzēšanas efektivitāti ar ABS, noturību pret garenisko un šķērsenisko akvaplanēšanu, kā arī rites pretestību, kuru novērtēja saskaņā ar Eiropas riepu marķējuma noteikumiem. Tika pārbaudīta arī riepu izturība pie lieliem ātrumiem, un jāsaka, ka šis tests nevienai riepai nesagādāja īpašas grūtības.
Vislabāko vadāmību uz sausa ceļa seguma nodemonstrēja Pirelli, Bridgestone, Continental, Dunlop, Nokian un Uniroyal, savukārt Goodyear un Kumho atstāja nedaudz sliktāku iespaidu. Lai priekšstats būtu pilnīgs, bija nepieciešami testi uz slapja treka, kur sevi no pašas labākas puses atkal parādīja Pirelli, Hankook Continental un Dunlop. Tikai šo riepu īpašības patiešām ir ļoti veiksmīgi sabalansētas.
Šoreiz pārbaudījumos uz slapja asfalta Pirelli spēja nodemonstrēt, uz ko ir spējīgas mūsdienu tehnoloģijas - braucot ar šīm riepām ar 100 km/h Golf apstājās jau pēc 41,4 metriem. Goodyear, Uniroyal, Hankook un Nokian ar aptuvenajiem 43 metriem saņēma ļoti labu, Dunlop, Continental un Bridgestone - labu, savukārt Kumho vien apmierinošu vērtējumu - šīs korejiešu riepas bremzēšanas ceļš bija par 5 m garākas nekā Pirelli modelim.
Gala vērtējums veidojās šādi: 25% no rezultātiem sastādīja bremzēšanas efektivitātes rādītāji uz slapjas virsmas, pa 15% - bremzēšana uz sausas un vadāmība uz slapjas virsmas, pa 10% - vadāmība uz sausas virsmas un rites pretestības un pa 5% rādītāji visās pārējās disciplīnās. Rezultātā izrādījās, ka pirmo reizi GF testu vēsturē ir uzvarējušas veselas trīs riepas – Pirelli, Hankook un Dunlop finišēja ar pilnīgi vienādiem rezultātiem, tādēļ Gute Fahrt droši iesaka tās autovadītājiem.
Gute Fahrt ekspertu viedoklis par katru no riepām ir atrodams zemāk:
1. Pirelli Cinturato P7 Blue |
Ļoti labi – (žurnāla Gute Fahrt izvēle) |
![]() |
Pirelli nodemonstrēja lielisku vadāmību uz sausa un slapja ceļa seguma. Tās raksturo ļoti precīza reakcija uz stūres pagriezieniem, efektīva bremzēšana, zema rites pretestība un augsts komforta līmenis. |
1. Hankook Ventus S1 evo2 K117 |
Ļoti labi – (žurnāla Gute Fahrt izvēle) |
![]() |
Vienīgās šī testa riepas, kuras apvieno pieejamu cenu ar augstiem testu rezultātiem attiecībā uz vadāmību un bremzēšanas ceļa garumu. Riepu ''uzvedība'' ir ļoti harmoniska, tās precīzi ievēro izvēlēto trajektoriju. Lai gan Hankook riepām piemīt samērā augsta rites pretestība, GF tās tomēr iesaka lietošanai. |
1. Dunlop Sport Maxx RT |
Ļoti labi – (žurnāla Gute Fahrt izvēle) |
![]() |
Arī Dunlop riepas ir homologētas VW vajadzībām, un, pateicoties savam harmoniskajam sniegumam, ātrām un precīzām reakcijām uz stūres pagriezieniem un paredzamai ''uzvedībai'' uz saķeres robežas, tās paceļ kvalitātes latiņu ļoti augstu. Dunlop ātri apstādina automašīnu uz slapja ceļa, tām ir zema rites pretestība, tādēļ tās kļuva par līderi bremzēšanas efektivitātes testā uz sausas virsmas. |
4. Continental ContiSportContact 5 |
Labi+ |
![]() |
Ar šīm riepām Golf patiešām varēja nodemonstrēt savas sabalansētās vadāmības īpašības. Continental arī labi bremzē uz slapja ceļa seguma, taču to bremzēšana uz sausa ceļa seguma ir tikai un vienīgi apmierinoša. Attiecībā uz noturību pret akvaplanēšanu, komforta un trokšņa līmeni nekādi problēmu nav, turklāt šīs riepas raksturo diezgan zema rites pretestība. |
5. Goodyear EfficientGrip Performance |
Labi+ |
|
Pateicoties savam ekonomiskumam, Goodyear ir iekļautas ''A'' reitingā, un to uzvara atbilstošajā šī testa disciplīnā ir pierādījusi šī vērtējuma pamatotību. Taču, ja runa ir par vadāmību uz slapja ceļa seguma, arī Goodyear ir savi trūkumi. Tām ir nepieciešams lielāks stūres pagrieziena leņķis un nedalīta autovadītāja uzmanība pagriezienos. Taču Goodyear diezgan efektīvi bremzē uz slapja ceļa seguma; ar vadāmību un bremzēšanu uz sausa asfalta arī nav nekādu problēmu. Pie tā visa klāt nāk arī labs gaitas laidenums. |
6. Nokian Line |
Labi+ |
|
Somu uzņēmuma riepas labi bremzē uz slapjas virsmas, tām ir vajadzīgs neliels pagrieziena leņķis uz sausa ceļa seguma, Nokian Line raksturo arī laba vadāmība un sāniskā noturība. Taču uz slapja ceļa seguma riepas ir tendētas uz nepietiekamu pagriežamību, kuras dēļ aizmugurējā daļa ieiet sānslīdē, aktivizējot ESP. Pārējās disciplīnās, izņemot samērā augstu rites pretestību, Nokian parādīja lielisku rezultātu. |
7. Bridgestone Potenza S001 |
Labi |
|
Japānu zīmola riepas raksturo laba vadāmība un efektīva bremzēšana uz sausa asfalta, taču uz slapja ceļa seguma tās ir tendētas uz nepietiekamu pagriežamību uz saķeres robežas. Ļoti laba noturība pret akvaplanēšanu, savukārt rites pretestība varētu būt zemāka. Tomēr Bridgestone gaita ir klusa un laidena. |
8. Uniroyal Rainsport 3 |
Labi- |
|
Efektīvajam un asimetriskajam protektora rakstam būtu jānodrošina Uniroyal nepārspējamas īpašības uz slapja ceļa seguma, taču izrādījās, ka par to var runāt tikai attiecībā uz bremzēšanu un noturību pret šķērsenisko akvaplanēšanu. Runājot par vadāmību, riepas ir acīmredzami tendētas uz nepietiekamu pagriežamību un pieprasa lielāku stūres pagrieziena leņķi. Uz sausa ceļa seguma šādu problēmu nav, tomēr bremzēšanas ceļš ir pārāk garš. Toties ar ekonomiskumu, komfortu un trokšņa līmeni viss ir kārtībā. |
9. Nexen N'Fera SU1 |
Apmierinoši |
![]() |
Demokrātiskās Nexen šajā testā bija spiestas ļoti nopietni konkurēt ar riepām, kuru līmenis tām pašlaik vienkārši nav sasniedzams. Riepas ir nervozas un acīmredzami tendētas uz nepietiekamu pagriežamību. Testos par bremzēšanu uz slapja ceļa seguma, komfortu un rites pretestību to sniegums ir apmierinošs. |
10. Kumho Ecsta LE Sport KU39 |
Apmierinoši- |
![]() |
Diemžēl Kumho riepu sniegumu šajā testā nevar nosaukt par labu. Lai gan pagriezienus uz sausa treka tās veic normāli, arī šādos apstākļos bremzēšanas ceļš ir pārāk garš. Uz slapjas virsmas viss ir daudz sliktāk, un tam par iemeslu ir nepietiekama saķere. Testos par noturību pret akvaplanēšanu Kumho abas reizes ierindojās pēdējā vietā, arī degvielas taupīšana nav to stiprā puse. |