Auto Bild Sportscars: dažādu izmēru 19 collu riepu tests (2015)



Īpaši platās aizmugurējās ass riepas piešķir automašīnai sportisku izskatu un uzlabo tās dinamiku. Auto Bild salīdzina septiņas 255/35 R19 un 275/35 R19 izmēra riepas.

Ziemas riepu nomaiņa ar vasaras riepām katru pavasari jūtami liek manīt: mūsu spēkrata dinamika būtiski atkarīga tieši no riepām. Kā elements, kas saista braucamo ar brauktuvi, riepa ir atbildīga par visu garenvirziena un šķērsvirziena spēku transmisiju. Tas ir ļoti atbildīgs uzdevums, kuru riepa, atbilstoši pielietojuma prasībām, veic ļoti dažādos veidos. Ziemas lietošanai ar aukstumizturīgu gumijas maisījumu un ar neskaitāmām lamelēm grieztu profilu. Vadības pavēles tādējādi tiek realizētas ar nokavēšanos, šķērsvirziena spēki tiek pārnesti ierobežotā veidā. Tādēļ mēs šo pašu spēkratu pēc nomaiņas uz vasaras riepām „iepazīstam” kā jūtami ņiprāku: precīza vadāmība, labāka saķere, sportiskāka dinamika līkumos.
Šīs braukšanas dinamikas izmaiņas mazākā mērogā iespējams iegūt arī ar vasaras riepu pielietojumu. To varētu uzskatīt par smalko tūningu, izmantojot riepu dimensijas maiņu. Pamatā spēkā ir likums: „Jo platāka riepa un jo lielāks diska diametrs, jo dinamiskāks braukšanas stils.” Piemērs: daudzi 3. sērijas BMW no rūpnīcas izripo ar standarta riepām izmērā 225/50 R17. Saskares virsma tām ir apmēram 225 mm plata, sānu malu augstums sasniedz aptuveni 50 procentus platuma, t.i. 113 mm (50. sērija). Diska diametrs ir 17 collas (43,2 cm). Blakus iespējamajam 18 collu riepu piedāvājumam aprīkojuma sarakstā tiek piedāvāts arī 19 collu jaukto riepu komplekts.

test

Jaukto riepu komplektā pakaļējās riepas ir platākas, kā priekšējās; šajā gadījumā tās ir 19 collu riepas izmērā 225/40 priekšā un izmērā 255/35 aizmugurē. Atšķirībā no standarta riepu aprīkojuma, riepu sānu malas ir stipri zemākas (40 procenti no 225 milimetriem = 90mm). Tā rezultātā vadāmība ir precīzāka un dinamika līkumos uzlabojas. Platākās riepas uz pakaļējās ass ar lielāku daudzumu gumijas uz ceļa seguma papildus nodrošina arī braukšanas stabilitāti. Un tās automašīnas aizmuguri ilgāk notur stabili uz ceļa.

test2

Mūsu testam mēs pievienojam vēl šķipsniņu braukšanas dinamikas un uz priekšējiem riteņiem uzliekam riepas izmērā255/35, bet uz aizmugurējās ass 19 collu diskiem superplatās 275/35. Žēl, ka šī riepu kombinācija atšķirīgā nobraukuma apjoma dēļ piemērota vienīgi BMW M3 un M4, jo jau izskata ziņā vien šo variantu ir grūti pārspēt.

Un, pēc mūsu riepu testētāju subjektīvā vērtējuma, tā tās arī uzvedās. Sajūsmināti viņi brauc savus apļus idilliskā apkārtnē izvietotajā Vahauringā (Wachauring) Austrijas mazpilsētiņas Melkas tuvumā, kas arī šogad izvēlēta kā testa trase. Ar labāko vērtējumu vadāmības precizitātes un līdzsvara disciplīnās mūsu testētājus pārliecina Michelin Pilot SuperSport. Taču, sasniedzot maksimālo robežu, jāievēro piesardzība, jo pēkšņi izlauzušās mašīnas aizmugures savaldīšanai nepieciešama ātra reakcija, stūrējot pretējā virzienā. Jaunās Vredestein Ultrac Vorti uz vadības pavēlēm gan nereaģē tik zibenīgi un precīzi, taču priekšējās un pakaļējās ass saspēle ar tām ir ļoti harmoniska. Bez tam, tās spēj uz sausa ceļa seguma izveidot izcilu saķeri. Arī Hankook kompānijas ilgstoši panākumiem bagātā S1 evo ar zīmīgo čūskas līniju profilā pārliecina ar labu saķeri līkumos uz priekšējās ass, turpretī pakaļējā ass jau ātri tiecas izslīdēt. Toties uz slapja ceļa seguma šī riepa ir savā elementā – pat ūdens peļķes to nespēj izsist no ierastā līdzsvara. Vēl labāk to spēj vienīgi Vredestein Ultrac Vorti, kura arī uzrāda labāko apļa laiku slapjos laika apstākļos.
Turpretī vilties liek abu Ķīnas ražotāju sniegums. Izdevīgā cena gan pirmajā brīdī rada interesi par šīm riepām, taču uz slapja ceļa seguma tās negarantē pietiekamu drošības rezervi. Mēs taču gribam ar optimālās riepas izvēli uzlabot braukšanas dinamiku. Un sliktos kompromisos ar tik svarīgu mašīnas detaļu kā riepas nekad nevajag ielaisties.

test3

Riepu testu atbalstīja Continental, Goodyear, Hankook, Michelin, Vredestein un Maxxis. Mūsu caurspīdīguma un žurnālistu neatkarības standartus Jūs atradīsiet interneta vietnē www.axelspringer.de/unabhaengigkeit.



1. Hankook Ventus S1 evo 96Y/100Y: izcili

 1

Ventus S1 evo pārliecina: izcila, ar līdzsvarotu sniegumu, bez būtiskiem trūkumiem. Uz slapja ceļa seguma tā var demonstrēt savas spēcīgās puses, bremzējot slapjos laika apstākļos, tā spīdoši parāda sevi ar visīsāko bremzēšanas ceļu. Nelielā rites pretestība palīdz taupīt degvielu.

1. Michelin Pilot SuperSport 96Y/ 96Y: izcili

2

Stiprās un vājās puses: īsta sporta riepa ar dinamiskām vadāmības īpašībām un izcilu vadāmības precizitāti. Uz sausa ceļa seguma to pārspēt gandrīz nav iespējams, taču slapjos laika apstākļos pakaļējā ass prasa pastiprinātu uzmanību. Palielināta rites pretestība.

1. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 96Y/ 96Y: izcili

3

Stiprās un vājās puses: līdzsvarots sporta talants ar drošām braukšanas īpatnībām. Viegla tendence uz centrbēdzi uz slapja un sausa ceļa seguma. Harmoniska atbilde uz vadības pavēlēm, īss bremzēšanas ceļš sausos un slapjos laika apstākļos. Zema rites pretestība.

4. Vredestein Ultrac Vorti 96Y/100Y: labi

4

Stiprās un vājās puses: jauna sporta riepa ar pārliecinošām braukšanas dinamikas īpašībām gan uz slapja, gan sausa ceļa seguma. Precīza vadāmība līkumos, harmoniskas braukšanas īpašības. Ierobežota izturība pret akvaplanēšanu, paaugstināta rites pretestība.

5. Continental SportContact 5P 96Y/100Y: labi

5

Stiprās un vājās puses: augstākās klases riepa ar apmierinošām vadāmības īpašībām un nedaudz palēninātu vadāmību līkumos uz sausa ceļa seguma. Jūtama centrbēdze slapjos laika apstākļos ar tikai viduvējiem bremzēšanas rezultātiem.

 

6. Nankang Noble Sport NS-20 96Y/96Y: apmierinoši

6

Stiprās un vājās puses: cenas ziņā izdevīga Ķīnas riepa ar zemu braukšanas trokšņu līmeni un ļoti labu drošības rezervi akvaplanēšanas testos. Ierobežota saķere līkumos un izteikta tieksme uz centrbēdzi uz sausa un slapja ceļa seguma, pagarināts bremzēšanas ceļš sausos laika apstākļos.

7. Maxxis VS-01 Victra Sport Zero One 96Y/100Y: pietiekami

7

Stiprās un vājās puses: jauna sporta riepa ar izteiktiem braukšanas dinamikas trūkumiem uz slapja ceļa seguma, minimāla drošības rezerve akvaplanēšanas testos, pagarināts bremzēšanas ceļš slapjos laika apstākļos. Uzvedība pagriezienos nav harmoniska.

Colesa.ru

 

 

« atpakaļ




hankook
vredestein
nexen
maxxis